اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - 06 March 2023
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز از ۱۱۵ بذر اصلاح شده سازمان تحقیقات که یک تحول بزرگ در بخش دانش‌بنیان است، رونمایی می‌شود.
رونمایی از ۱۱۵ بذر اصلاح شده در روز نخست هفته منابع طبیعیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت جهاد کشاورزی، «سید جواد ساداتی‌نژاد» در حاشیه مراسم کاشت نهال که با حضور رئیس‌جمهوری و به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، افزود: امروز آغاز هفته منابع طبیعی و شروع طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که فناورترین و دانش‌بنیان‌ترین نهاده بخش کشاورزی بذر است، خاطرنشان‌کرد: امروز از ۱۱۵ بذر اصلاح شده سازمان تحقیقات که یک تحول بزرگ در بخش دانش‌بنیان است، رونمایی خواهد شد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به این که امسال ۴۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود، تصریح‌کرد: از سال آینده هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور کاشته می‌شود تا در مدت چهار سال به کاشت یک میلیارد درخت توسط مردم ایران برسیم.

وی گفت: ظرفیت کاشت درخت در ایران بیشتر از این عدد است و کاشت یک میلیارد درخت فقط شروعی برای رسیدن به اهداف بزرگتر خواهد بود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه‌داد: مهمترین ویژگی این طرح مردمی بودن آن است، این طرح آمایشی و فنی توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طراحی و تدوین شده و بر پایه «آب سبز» اجرا خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: