اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - 03 March 2023
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های مهم در توسعه اقتصاد دریامحور است که افق‌های خوبی در صنعت آبزی‌پروری را به دنبال خواهد داشت.
تحول آبزی‌پروری با تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفسبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی که همزمان با دور دوم سفر هیات دولت به استان بوشهر سفر کرده است، در آیین افتتاح مجتمع فناورانه تولید بچه‌ماهی و تولید غذای زنده آبزیان و آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ مجتمع فناورانه آبزیان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: تولید بچه ماهی یکی از نیازهای اساسی کشور است و تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس، افق‌های خوبی در صنعت آبزی پروری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در توسعه اقتصاد دریامحور یکی از طرح‌ها و پروژه‌های مهم پرورش ماهی در قفس است که کار بزرگ جهاددانشگاهی در رفع نیازها و حفظ امنیت غذایی کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: آمادگی هرگونه کمک جهت انجام و توسعه این پروژه مهم را از طرف وزارت جهادکشاورزی اعلام می‌داریم.

انجام طرح آزمایشی تولید لارو ‌ماهی سی‌باس آسیایی در بوشهر

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز گفت: فاز اول عملیات اجرایی مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و غذای زنده آبزیان جهاددانشگاهی استان بوشهر به متراژ ۱۲ هزار مترمربع در حال ساخت است و عملیات فاز دوم مجتمع با متراژ ۲۸ هزار متر مربع در شهرک زیست فناورانه دلوار امروز آغاز شد.

علی احمدی‌زاده، اعتبار مجتمع فناورانه تولید بچه ماهی و تولید غذای زنده آبزیان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از این اعتبار از طریق مشارکت بخش خصوصی تامین شده است.

وی یادآور شد: از آنجا که تامین بچه‌ماهی سی‌باس آسیایی در سال‌های اخیر از کشورهای استرالیا و تایلند انجام می‌پذیرفت، جهاد دانشگاهی استان بوشهر بر آن شد تا بر تکیه بر دانش بومی و پتانسیل‌های موجود در قالب طرح آزمایشی به تولید لارو این آبزی بپردازد و طرح تجاری‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تصریح کرد: هدف از انجام این پروژه در جهاد دانشگاهی استان بوشهر تولید سالانه پنج میلیون قطعه بچه ماهی ۲۰-۴۰ گرمی در سال است.

وی ادامه داد: این طرح در دو فاز پایلوت و تجاری در استان بوشهر تعریف شده است که فاز پایلوت در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده و فاز تجاری نیز امروز با تکیه بر دانش فنی کسب شده در حال انجام است.

احمدی‌زاده تاکید کرد: این طرح به‌ منظور حفظ امنیت غذایی کشور، جلوگیری از خروج ارز، تولید فناوری، رفع نیاز پرورش دهندگان ماهی درقفس، جلوگیری از فشار مضاعف بر ذخایر دریایی موجود استان، ایجاد و توسعه آبزی‌پروری دریایی، بهره‌برداری از ظرفیت بلااستفاده دریا و اشتغال‌زایی تبیین شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: