اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 01 March 2023
با ورود دستاوردهاي دانش بنيان به عرصه توليد مي توان از ماهيان ارزان قيمت، فرآورده هاي جديدي توليد كرد كه امكان مصرف اين غذاي فراسودمند را در سفره هاي مردم فراهم مي كند.
عرضه مستقيم ماهي شب عيد از 18 اسفند در 5 نمايشگاه تهران و استانهابه گزارش عصرپرس از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، رئيس سازمان شيلات ايران در خصوص ميزان تجاري سازي دستاوردهاي دانش بنيان در حوزه شيلات گفت: امروز شاهد تجاري سازي بيش از 40 قرارداد و تفاهم نامه در حوزه شيلات بوديم.

سيدحسين حسيني با اعلام آنكه ارتقاء توليد مطابق برنامه تحولي در دستور كار است گفت: شيلات و آبزي پروري با توليد يك ميليون و 256 هزار تن رتبه 22 دنيا ودر غرب آسيا در حوزه صيد، رتبه اول را داراست در حالي كه در حوزه آبزي پروري داراي رتبه دوم منطقه هستيم كه اميدواريم با اجراي برنامه تحولي تا افق 1404 توليد 2.6 ميليون تني  آبزيان محقق شده و در منطقه به قطب توليد تبديل شويم.

وي خاطرنشان كرد: فرآوري محصولات شيلاتي و ارزان سازي آنها علاوه بر آنكه موجب افزايش توليد در واحد سطح مي شود كاهش هزينه هاي توليد را در بر داشته و با فعال سازي صنايع تبديلي خواهيم توانست محصولات ارزان قيمت را راهي سفره هاي مردم كنيم.

رئيس سازمان شيلات استفاده از ضايعات آبزيان را از موضوعات اساسي در اين بخش برشمرد و گفت: ماهي غذاي فراسودمند معرفي شده است و بايد بتوانيم با وارد كردن فن آوري هاي نوين به اين عرصه، ميزان مصرف مردم را افزايش دهيم.

خوداتكايي در توليد بچه ماهي براي پرورش ماهي در قفس نيازمند همت تحقيقات و بيوتكنولوژي
معاون وزير و رئيس سازمان شيلات درباره تامين بچه ماهي و استفاده از شركت هاي دانش بنيان براي توليد بچه ماهيان گفت: چهار گونه اصلي در حوزه ماهيان سردآبي به خصوص قزل آلا توليدي معادل 360 ميليون قطعه را داشت و77 درصد نياز كشور برآورده شد كه 90 درصد توليدات، تمام ماده بوده و توانست نسبت به مدت مشابه گذشته رشد 220 درصد داشته باشد.

وي از خوداتكايي در توليد لارو ميگوخبر داد و گفت: با توليد 5.5 ميليارد لارو ميگو حدود 22 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ايم كه ما را به خود اتكايي نزديك مي كند.

حسيني توليد بچه ماهي براي پرورش ماهي در قفس را از مواردي برشمرد كه با كمك بيوتكنولوژي و تحقيقات انجام شده خواهيم توانست بومي سازي بچه ماهيان در اين بخش را محقق كنيم.
وي درباره تامين ماهي شب عيد مردم نيز گفت: نمايشگاه هاي تامين مايحتاج شب عيد مردم از 18 تا 28 اسفندماه با همكاري تشكل ها، توليدكنندگان و عرضه كنندگان آبزيان بدون واسطه در 5 بازار مشخص استان تهران و يك تا دو نمايشگاه استاني برپا خواهد شد.

حسيني افزود: ميزان عرضه آبزيان در اين نمايشگاه ها مطابق با نياز مردم بوده و عرضه كنندگان براي تامين ماهي شب عيد مردم هيچ مشكلي از لحاظ مقدار ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر: