اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور اعلام کرد: بیش از ۹۰ نفر از نیروهای انتظامی و بسیج در فتنه اخیر به جمع شهدای امر به معروف و نهی از منکر پیوستند.
بیش از ۹۰ نیروی انتظامی و بسیج در فتنه اخیر شهید شدندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز چهارشنبه در همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت (امر به معروف و نهی از منکر) در سالن شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با تبریک دهه فجر گفت: تمام شهدای انقلاب در پیشگاه الهی عزیز هستند و وظیفه ما صیانت از راهی است که شهدا جانشان را در این راه فدا کردند.

وی ادامه داد: همه ما امروز که قدرت و مدیریت کشور را بر عهده داریم از نیروهای مسلح، آنهایی که در حوزه اقتصاد و فرهنگ و آنانی که برای مدیریت امروز کشور و تامین نیازهای مردم تلاش دارند و چه آنهایی که در سنگر عدالت وظیفه مقابله با جرایم را دارند، ‌باید در دفاع از دستاوردهای اسلام و انقلاب تلاش کند.

منتظری اظهار داشت: این نعمت را داشتیم که به دست یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) نهال انقلاب اسلامی کاشته شود و ما در ۴۴ سال گذشته تحت لوای انقلاب اسلامی به پیشرفت های بزرگی دست یافتیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اموال کشور به دست مستشاران و نوکرانشان که دست گماشته آنها بودند می سپردند؛ کشور را به جایی بردند که در برابر استعمار تسلیم شد؛ اما امام آمد غل و زنجیر این استعمار را باز کرد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: تغییر و دگرگونی در کشور عوارضی دارد و آیا دشمن یک جا می نشیند؟ در طول ۴۴ سال گذشته یک ساعت و روزی پیدا نمی شود که کشور از توطئه های دشمن در خیال آسوده باشد، با همه این دشمنی ها و حیله ها با رهبری امام راحل و در این مدت ۳۴ رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و با حضور مردم با بصیرت توطئه های گوناگون دشمن را با شکست روبرو کرده است.

وی افزود: دشمن دست از کینه و توطئه های خود دست بر نمی دارد و هر روز به هر رنگ در می آید.

منتظری ادامه داد: یکی از ورق ها و برگ های روشن و افتخار اسلام از روز بعثت پیامبر تا امام حسین(ع) در عرصه امر به معروف و نهی از منکر بوده و در این حوزه، حوادث عجیبی اتفاقات افتاده است.

این مسئول گفت: در آیه شریفی از قرآن ۴ نکته و دستور به مردم اشاره می شود؛ اقامه نماز، پرداخت زکات و همچنین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: شهادت امام علی (ع)، زهرای مرضیه (س) و امام حسین (ع) همان هزینه هایی است که برای امر به معروف و نهی از منکر دادند و این هزینه ها ادامه دارد چراکه دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است؛ باب این هزینه ها تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه دارد.

دشمن در فتنه اخیر برنامه ریزی دقیقی کرده بود

منتظری این را هم گفت که وظیفه ما این است که در هر سنگری دستاورهای انقلاب و نظام را حفظ کنیم؛ حوادث اخیر یک برگ دیگری از توطئه های دشمن بود.

این مسئول اظهار داشت: حقیقتا برنامه ریزی های دقیق انجام شده بود و بنابر تعابیر زیبای رهبر معظم انقلاب، ده ها مرکز اندیشه با نام و نشان نسبت به تقابل نظام اسلامی فکر و برنامه ریزی کرده بودند؛ آنچنان مطمئن بودند که نظام ساقط می شود که تصور می کردند ظرف چند روز می توانند نظام را تغییر دهند.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن انواع امکانات خود از فضای مجازی تا رادیوها استفاده و حتی عوامل خود را وارد کشور کرد.

دستگیری عوامل دشمنان با چمدان های پر از پول

حجت الاسلام منتظری یادآور شد: ما در حوادث اخیر دستگیری های داشتیم که میلیون ها دلار با چمدان آورده بودند برای پخش بین برخی افراد اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب محاسبات آنها غلط بود.

وی افزود: هر چه تلاش کردند مردم را به صحنه ای که خود می خواستند بیاورند نتوانستند؛ روزهای اول برخی و جوانان احساساتی شدند و تجمعاتی ۲۰۰ نفری شکل گرفت اما تا موضوع را مردم فهمیدند دیگر اتفاقی رخ نداد و هر چقدر فراخوان دادند مردم نیامدند؛ حتی فراخوان دادند بازار تعطیل شود اما راه به جایی نبردند.

منتظری خاطرنشان کرد: این موضوعات در حالی اتفاق افتاد که مردم مشکلات معیشتی دارند، اما بخاطر بصیرت، همراهی نکردند؛ مردم گله دارند و ممکن است اعتراضی به یک مدیر داشته باشند، اما این موضوعش با نظام متفاوت است.

نظام اسلامی فساد را در داخل خود تحمل نمی کند

این مسئول تصریح کرد: نظام هیچگاه فساد را در طول ۴۴ سال گذشته در خود تحمل نکرده و آن را از بین برده است؛ امروز هم فکر می کنند با بیانیه می توانند مردم را از مسیر انقلاب منحرف کنند اما نمی توانند؛ اگر کسی نقدی داشته باشد و سازنده باشد بله، اما معلوم است دست هایی پشت پرده این بیانیه ها است.

دادستان کل کشور گفت: در حوادث اخیر دستگاه قضایی در صحنه حاضر بود و انصافا خوب کار کردند و حقیقتا به میدان آمدند؛ تعداد شهدایی که نیروی انتظامی و بسیج در حوادث اخیر داشتند و تعداد اغتشاشگران را ببینید قابل مقایسه نیست، بیش از ۹۰ نفر از نیروهای انتظامی بسیج و در این حوادث شهید شدند به جمع شهدای مدافعان امر به معروف و نهی از منکر پیوستند.

وی تاکید کرد: تعدادی از این مجرمان به سزای عملشان رسیدند و دستگاه قضایی در مقابل این افراد کوتاه نمی آید؛ البته جوانی بوده که تحت تاثیر قرار گرفته و احساساتی شده و بسیاری از افراد دستگیر شده از این نوع بودند؛ از این رو رو متنی توسط رئیس قوه قضاییه تهیه و تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و ایشان هم تفقد کردند که آنهایی که استحقاق دارند، بخشیده شوند.

این مسئول اظهار داشت: رافت اسلامی و کرامت اسلامی باید شامل کسانی شود که لغزشی داشتند اما آنهایی که مجرم بودند و کسانی که وجودشان مضر است و جان و مال و ناموس مردم را مورد تعرض قرار می دهند، برخوردی قاطع با آنها خواهیم کرد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اقتدار دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان بدون تغییر است؛ دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل و با حمایت مردم و دستگاه های امنیتی با مجرمان برخورد می کند.

وی خاطرنشان کرد: به زودی اعلام می کنیم که چه تعداد شامل عفو رهبر معظم انقلاب می شوند، چرا که این موضوع در حال بررسی است.

همایش تجلیل از سفیران مهر و جشنواره بهترین امت با حضور آیت الله سیدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام، المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور و خانواده های معظم شهدای امر به معروف و مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: