اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 08 February 2023
وزیر ارتباطات:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با هدف رفع نیاز برنامه نویسان و محققان به سایت ها و سرویس هایی که مردم ایران را تحریم کرده اند و آی‌پی های ایران را پوشش نمی دهند، سرویسی راه اندازی شده است تا ۲۰۰ سرویس پرکاربرد را در دسترس کاربران قرار دهد.
فراهم شدن دسترسی به سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده اندبه گزارش سرویس علمی عصرپرس، عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که وعده داده بودیم، امکان دسترسی به سایت هایی که ما را تحریم کرده اند، فراهم کردیم.

وی ادامه داد: چند ده هزار سایت و سرویس مردم ما را از ارایه خدمات به مردم ایران محروم و تحریم کرده اند که این سایت ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و کاربران حرفه ای اینترنت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه نویسان برای دور زدن تحریم ها از فیلتر شکن استفاده می کنند، اظهار داشت: این کار هم امنیت آنها را به خطر می اندازد و هم سرعت را کند می کند و به همین دلیل سرویسی به آدرس «۴۰۳ .آنلاین» راه اندازی شده است تا تمام سایت های تحریمی با حداکثر سرعت در دسترس باشد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: اکنون در این سامانه ۲۰۰ سرویس پرکاربرد در دسترس قرار دارد و هر سرویسی که تحریمی بوده و نیاز باشد، کافی است که کاربران در سایت ثبت کنند تا دسترسی آنها فراهم شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: