اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 07 February 2023
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رقمی که در بودجه سال آینده برای یارانه کتاب و مطبوعات تنظیم کرده ایم ۳۵۰ میلیارد تومان است که حدود ۱۷۰ میلیارد تومان آن به مطبوعات و رسانه ها اختصاص می‌یابد.
۱۷۰ میلیارد تومان یارانه مطبوعات در بودجه سال آینده پیش بینی شدبه گزارش عصرپرس، ایمان شمسایی روز سه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ابوذر قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در بودجه پیشنهادی برای سال آینده به دنبال افزایش یارانه مطبوعات هستیم اما یارانه به رسانه با کیفیت داده می شود و رسانه نباید منتظر یارانه باشد تا کارمند دولت تلقی شود.

وی افزود: اتکای سایت ها و مطبوعات نباید صرفا به یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و باید اقتصاد رسانه نیز مد نظر اهالی مطبوعات و سایت های خبری باشد.

شمسایی ادامه داد: اکنون ۱۳ هزار رسانه در کشور فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ رسانه نیز در نوبت امتیاز هستند و با این اوضاع اگر سالی۵۰۰ میلیارد تومان یارانه هم داشته باشیم کم است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت مطبوعات و خبرگزاری های قم ابراز داشت: قم با توجه به این که استانی است که از نظر مساحت، مساحتی پایین دارد اما تعداد رسانه های آن قابل توجه است.

وی ادامه داد: در این استان تنوع سیاسی و فکری در رسانه ها بالاست و از نظر کیفی رسانه های قم وضعیت خوبی دارند اما از نظر اقتصادی مشکل دارند چون استان قم صنعتی نیست.

شمسایی افزود: مزیت نسبی قم می تواند بعد دینی و گردشگری مذهبی آن باشد و این استان از این مزیت به خوبی در حوزه رسانه استفاده نمی کند.

آیین اختتامیه هشتمین جشنواره ابوذر استان قم، امروز با تجلیل از برگزیدگان در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: