اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - 07 February 2023
بخش دپارتمان پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی پت سی تی اسکن بیمارستان کوثر سنندج امروز و همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
افتتاح بخش دپارتمان پزشکی هسته‌ای بیمارستان کوثر سنندجبه گزارش عصرپرس از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان کوثر شهر سنندج بازدید و از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی کادر پزشکی و پرستاری به مردم قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین بخش دپارتمان پزشکی هسته‌ای و تصویر برداری مولکولی پت سی تی اسکن بیمارستان کوثر را افتتاح کرد.

بخش دپارتمان هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی  هزینه بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در بیمارستان کوثر شهر سنندج راه‌اندازی شده است.

افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت سنندج 

همچنین بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت به مساحت ۶۰۰ متر شامل قسمت‌های کلین روم به مساحت ۲۵۰ متر و ۶ اتاق با اعتباری بالغ ۲۲ میلیارد تومان توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت دارای اتاق پشتیبان شامل افرزیس و اچ ال آ تایپینگ به مساحت ۳۵۰ متر است که به همت مالی بنیاد خیریه فروزش و دانشگاه علوم پزشکی کردستان تجهیز و آماده‌سازی شده است.

برهان مرادویسی رییس بیمارستان بعثت و فوق تخصص خون و سرطان در توضیح این پروژه به وزیر بهداشت اظهار داشت: بخش پیوند مغز استخوان، بیماران شیمی درمانی، ضعف سیستم ایمنی و تالاسمی را از ارجاع به تهران بی نیاز می‌کند.

مرادویسی خاطرنشان کرد: به منظور درمان این بیماری ‌ها  تا پیش از این بیمار به تهران ارجاع داده می شد و با توجه به کمبود کشوری تعداد تخت پیوند مدت انتظار بین ۶ الی ۱۲ ماه بود و این مورد سبب عود بیماری می شود در نتیجه تصمیم به راه اندازی بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان سنندج گرفته شد.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج همچنین به نقش بخش پیوند مغز استخوان سنندج در دیپلماسی سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقلیم کردستان عراق فاقد چنین دستاوردی است، آنها نیز متقاضی استفاده از این بخش در ایران خواهند بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: