اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - 01 February 2023
وزیرآموزش و پرورش خبرداد:
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در ایام الله فجر،گفت: این مراکز شامل مراکز آموزشی، پرورشی و ورزشی است که شامل بیش از پنج هزار کلاس درس می‌شود و فردا با حضور رئیس جمهور در شهر ری افتتاح خواهند شد.
افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در ایام الله فجربه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس،یوسف نوری در حاشیه آیین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره مراسم اعتکاف دانش‌آموزی گفت: در همه استان‌ها حداقل دو مسجد؛ یکی برای خانم‌ها و یکی برای آقایان در هر منطقه در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک مسیر برای ثبت نام می‌تواند از سامانه «نورینو» باشد همچنین برای هدفگذاری در ۷۲۹ منطقه آموزشی یک مسجد برای دختران و یک مسجد برای پسران در نظر گرفته‌ایم که دانش‌آموزان بتوانند مراسم اعتکاف را آنجا برگزار کنند.

وی با بیان اینکه جشن‌های تکلیف هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: مردم به حوزه جشن تکلیف خیلی خوب ورود پیدا کردند و بیشتر کارها به صورت مردمی انجام شده است.

نوری در مورد سایر برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر توضیح داد: برنامه‌هایی از جمله یادواره های شهدا هم در فضای مجازی و هم به صورت حضوری و بیشتر به صورت مدرسه‌ای خواهیم داشت همچنین برنامه‌های مسابقات قرآنی، مدیحه سرایی و اکران فیلم در این روزها برگزار می‌شود. دو فیلم به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است؛ یکی از آنها به صورت پونمایی است که برای نخستین بار چنین اقدام خوبی صورت گرفته همچنین در حوزه های هنری و فرهنگی، دانش‌آموزان مسابقات خوبی خواهند داشت.

نوری با بیان اینکه ۱۱۰۰ افتتاح مدرسه در ایام الله فجر خواهیم داشت، افزود: این مراکز شامل مراکز آموزشی، پرورشی و ورزشی است که شامل بیش از پنج هزار کلاس درس می‌شود و فردا با حضور رئیس جمهور در شهر ری افتتاح خواهند شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: