اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 31 January 2023
سخنگوی قوه قضاییه:
سخنگوی قوه قضاییه درباره برگزاری آزمون وکالت، گفت: مرکز وکلای قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال جاری و کانون وکلای دادگستری نیز در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با نظارت معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها آزمون وکالت را برگزار کرد.
آزمون وکالت ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شدبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند مردمی‌ترین انقلاب قرن و ورود امام خمینی ره به کشور افزود: ایام الله دهه فجر فصل تعیین کننده حرکت عدالت‌خواهانه و ظلم ستیزانه ملت ایران است؛ ملتی که برای مبارزه با فساد همچنان محکم و استوار ایستاده است.

وی ادامه داد: باید از ورودی پرونده به دستگاه قضایی کاسته شود و ما در صدد جلب رضایتمندی مردم هستیم و یکی از ملزومات دستیابی به این مهم کاهش اطاله دادرسی است.
وی تصریح کرد: مبارزه با پولشویی امری فرا دستگاهی است و همه باید به میدان بیایند.

قانون مبارزه با پولشویی وجهه پیشگیرانه دارد

به گفته ستایشی، ریاست قوه قضاییه به دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی و رئیس کل دادگستری استان تهران به عنوان اعضای شورای مبارزه با پولشویی دستور داد که اقدامات مجدانه برای رسیدگی به پرونده های پولشویی انجام تا مشخص شود فرایند رسیدگی به پرونده‌ها چگونه بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: آزادی‌خواهی، استقلال طلبی و تمسک به اسلام و مکتب اهل بیت از جمله ارکان بی‌بدیل انقلاب اسلامی است و همچنان ملت ایران به دنبال آن است و امروز نیز هرگونه حرکت تفرقه‌انگیز برخلاف خواست مردم ایران است.

ستایشی اظهارداشت: دشمنان ۴۴ سال است که همواره برای این هدف ناپاک پافشاری کردند و میخواهند که ملت ایران سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خود را نبینند و برای این خواسته خود میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند اما ملت ایران همواره با وحدت و یکپارچگی ایستاده و از جان هزینه داده‌اند و این رمز موفقیت و بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

ستایشی تاکید کرد: قوه قضاییه اطمینان می‌دهد که در دوره تحول و تعالی، اهتمام ویژه برای تحقق عدالت را برای همه پیگیری کند. قوه قضاییه درصدد است با همه توان و با اقدامات خود کام ملت عزیز و بزرگوار ایران را شاد کند و بیش از پیش موجب افزایش وحدت شود و اعتماد عمومی را فراهم کند.

سخنگوی قوه قضاییه درباره نشست مشترک امروز با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در مقطع کنونی، قوه قضاییه به جایی رسیده است که محدوده زمانی و مکانی دسترسی به خدمات قضایی برداشته شده و همه می‌توانند در ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق پنجره واحد قوه قضاییه به خدمات قضایی دسترسی داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نقد برتر آرای قضایی اظهارداشت: این جشنواره ۱۹ بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.

آزمون وکالت ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برگزاری آزمون وکالت اظهارداشت: مرکز وکلای قوه قضاییه در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال جاری و کانون وکلای دادگستری نیز در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۱ با نظارت معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز برای برخی کسب و کارها آزمون وکالت را برگزار کرد.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز آزمون وکالت در تاریخ ۱۳ مرداد و آزمون کارشناسان رسمی دادگستری در اوایل سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

ستایشی ابراز امیدواری کرد این اقدام با هماهنگی لازم انجام شود و همه تلاش این است که امور وفق و مطابق مقررات مربوطه برگزار شود.

اقدام ناشایست پارلمان اروپا از طریق ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره اقدام عملی دستگاه قضایی درباره اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: اقدام پارلمان اروپا ناشایست و تحت تاثیر لابی گروهک تروریستی منافقین انجام شد؛ گرچه از نظر ما این اقدام ضمانت حقوقی ندارد و براساس موازین و مقررات امور بین‌الملل فاقد وجاهت است اما به هر صورت نمی‌توان از این اقدام چشم‌پوشی کرد.

ستایشی تصریح کرد: مطابق قانون اساسی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی رسمی نظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و متکی به دل‌ها و اراده‌های پولادین مردم عزیز کشور ما است و تعجب ما از مدعیان حقوق بشر و مدعیان قانونگرایی این است که چطور خلاف موازین امور بین‌الملل اقدام کردند.

وی اضافه کرد: آنها ارتش رسمی و نظامی کشوری مستقل را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار میدهند حال آن که باید جلوی گروهک تروریستی منافقین را بگیرند اما این پارلمان به راحتی با آنها مراوده می‌کند؛ کیست که نداند که دستان اعضای این گروهک منفور به خون دهها هزار زن و مرد در منطقه آلوده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی ضمن محکومیت جدی و نمایشی و نابخردانه پارلمان اروپا، همه تمهیدات لازم و مقتضی برای پیگیری قانونی از طریق ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه را در دستورکار دارد و نتایج آن را به زودی مطلع خواهید شد.
نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه هر دو هفته یک بار روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود و این نشست خبری این بار در مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه با حضور محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در دستگاه قضایی، گفت: قوه قضاییه برای اجرای فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب قرارگاه عملیاتی تشکیل داده و مطالبات رهبری از خود را مغتنم دانسته است.

وی ادامه داد: قرارگاه به ریاست معاونت اول قوه قضاییه برای اجرای فرامین رهبری تشکیل شده و تاکنون ۸۳ مصوبه عملیاتی داشته است و ۵۴ درصد از این مصوبات به طور کامل اجرا شده یا در حال اجراست. دو هفته برای اجرای هر مصوبه زمان در نظر گرفته شده است و این فرامین در پنج کارگروه تخصصی برای اجرای مطالبات در حال اجرا است.

قرارگاه عملیاتی فرامین رهبر انقلاب ۳۸ مصوبه تاکنون داشته است

سخنگوی قوه قضاییه درباره اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در دستگاه قضایی، گفت: قوه قضاییه برای اجرای فرامین و رهنمودهای رهبر انقلاب قرارگاه عملیاتی تشکیل داده و مطالبات رهبری از خود را مغتنم دانسته است.

وی ادامه داد: قرارگاه به ریاست معاونت اول قوه قضاییه برای اجرای فرامین رهبری تشکیل شده و تاکنون ۸۳ مصوبه عملیاتی داشته است و ۵۴ درصد از این مصوبات به طور کامل اجرا شده یا در حال اجراست. دو هفته برای اجرای هر مصوبه زمان در نظر گرفته شده است و این فرامین در پنج کارگروه تخصصی برای اجرای مطالبات در حال اجرا است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پیرو اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر دستگیری مقام مسئول از وزرای دولت قب، اظهار داشت: باید مستند سخن بگوییم و همانگونه که مطالبه رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه است، نباید روان مردم و آرامش جامعه را برهم زنیم.

وی ادامه داد: آنچه بررسی شده است، تاکنون در مورد وزیر مورد بحث موضوعی مطرح نشده و هیچ پرونده‌ای تشکیل نشده است و این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

طرح شکایت پنج خانواده از مربی فوتبال و طرح شکایت مربی فوتبال از ۲ خبرنگار 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی درباره آزار و اذیت ۱۵ نوجوان در یک باشگاه فوتبال، گفت: پرونده‌ای در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شده و پرونده در مرحله تحقیقات قرار دارد.

وی ادامه داد: اخباری در مورد تعرض مطرح شد و مطالبی منتشر شد. اکنون درخواست پنج خانواده از بازیکنان مبنی بر تغییر رفتار فرزندانشان طرح شد که بلافاصله پرونده قضایی نسبت به بررسی صحت و سقم مطالب طرح شده است.

ستایشی با تاکید بر اینکه پرونده با مداقه از ناحیه بازپرس در حال بررسی و تحقیقات است، افزود: تحقیقات تا این مرحله طبق مدارک و مستندات حاکی از آن است که اختلافی میان افراد مجموعه باشگاه فوتبال وجود داشته و تعدادی از والدین توسط هدایتی که صورت گرفته با ۶ امضاء شکایتی را طرح کرده‌اند و گلایه کرده‌اند که رفتار فرزندان ما تغییر کرده است و تمایل و رغبتی به شرکت در جلسات فرهنگی و انقلابی ندارند و به هیچ وجه نسبت به تجاوز و تعرض جنسی اشاره ای نشده است و هیچ یک از والدین مدعی تجاوز به فرزندانشان نشده‌اند.

وی اضافه کرد: انگیزه و علت درج خبر در حال بررسی است که چگونه این خبر نشر داده شده است و البته انگیزه‌های مختلفی مطرح است که حسب مورد و در صورت لزوم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: مربی فوتبال نیز شکایتی با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و افترا علیه ۲ تن از خبرنگاران مطرح کرده است و هر کسی حق دارد که مستند و مستدل به دادگستری مراجعه کند و دستگاه قضایی حسب وظیفه ذاتی خود و طبق مقررات موضوعه به شکایت‌ها و دعاوی رسیدگی می‌کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: