اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - 31 January 2023
رئیس جمهور:
رئیس جمهور نیاز امروز جامعه را در امیدوار زندگی کردن دانست و گفت: ما که ظرفیت های کشور را به ویژه ظرفیت نیروی انسانی کارآمد را می شناسیم و ذخایر مادی و معنوی کشور را می دانیم و از این منظر آینده درخشان خواهد بود . معتقدیم با وجود همه کارشنکی ها جامعه اسلامی به پیش خواهد رفت و تمدن نوین اسلامی را امری کاملا دست یافتنی و تحقق یافتنی می دانیم.
راهبرد نظام ایجاد امید و راهبرد دشمن یاس استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی که صبح روز سه شنبه و در آستانه ایام‌الله دهه‌ فجر به همراه اعضای هیات دولت با حضور در حرم مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند، در سخنانی اظهار داشت: قابل توجه برای همه و امت اسلامی این است که چگونه بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این به رهبری امام راحل با همه فتنه ها و توطئه های دشمن امروز ماندگار شده است و جلوه های بیشتری در دنیا پیدا می کند که این ریشه در اخلاص امام و حقانیت این پیام و دعوت  و وفاداری و دلدادگی مردم به این انقلاب دارد.

 انقلاب اسلامی با همه فتنه‌ها و توطئه‌ها در دنیا جلوه‌های بیشتری یافت

رئیس جمهور با بیان اینکه فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گرانقدر امام در بیش از چهار دهه گذشته صورت گرفته است، افزود: امام مردم را باور داشت و امروز باید اراده مردم و خواست آنها برقرار باشد.

آیت الله رئیسی به وفاداری و دلباختگی مردم به انقلاب اشاره کرد و افزود: نشانه این دلداگی مردم، شهدا هستند که جان خود را برای حفظ و حراست از انقلاب دادند. 

وی ادامه داد: خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ را در دل‌ها ایجاد کرد و خود او هم نگهدار آن است. امروز ما بیش از هرچیزی نیاز به شناخت انقلاب و امام و شناساندن آن داریم. 

وی با تأکید بر اینکه راه مصون‌سازی جوانان امروز ما آشنایی با شخصیت امام ‌و ابعاد انقلاب اسلامی است، گفت: اهل فرهنگ و قلم بدانند امروز یکی از راه‌های مصون‌سازی جامعه و جوانان که امام (ره) و جنگ را ندیدند این است که برای جامعه امروز هنرمندانه بیان شود. 

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب در ۱۲ بهمن و ۱۴ خرداد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به زیارت مرقد امام (ره) می‌آیند این است که می خواهند ما به راه و سیر و سلوک امام (ره) توجه کنیم. 

وی با بیان اینکه آرمان‌هایی که امام داشتند، مبتنی بر اخلاق، عدالت، عقلانیت و معنویت بود، اضافه کرد: باید آن را اجرایی کرد و برای تحقق آنها تلاش کرد؛ دشمنان به دنبال محقق نشدن آرمان‌های امام (ره) است و می‌خواهند تمدنی به نام اسلام شکل نگیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه دولت و همه کسانی که در کسوت خدمت گذاری هستند توجه به عموم مردم است و خواست مردم امروز اجرای عدالت است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دولتمردان باید این باشد که آرمان های اما راحل تحقق پیدا کند، افزود: تمامی بخش ها در کشور باید امید آفرینی کنند؛ ما معتقدیم آینده ، آینده ای بسیار درخشان خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: هر کسی با قلم، عمل و با اقداماتش مردم را امیدوار کند بداند که در جهت راهبرد رهبری و نظام حرکت کرده است زیرا راهبرد نظام جمهوری اسلامی راهبرد ایجاد امید و راهبرد دشمن ایجاد یأس است.

امام راحل طرحی نو و تمدنی را برای جامعه بشری عرضه کردند

رئیس جمهور در جوار حرم امام راحل با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم تا جامعه و جوانان سیره و سلوک، هدف و آرمان امام را بشناسند و به آن توجه کنیم، اظهار داشت: امام راحل طرحی نو و تمدنی را برای جامعه بشری عرضه کردند که جامعه مبنتی بر دین می تواند دنیای خود را بسازد و با محور قرار دادن دین به تمام ابعاد آن به نیازهای خود جامعه عمل بپوشاند و دنیا و آخرت را جمع کند و دنیا را ضمیمه آخرت سعادتمند قرار دهد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد که خواست دشمن این بود که این آرمان ها در هشت سال جنگ تحمیلی تحقق نیابد و بعد از آن در حرکت منافقان و  در جریانات و توطئه ها که همچنان این فتنه ها تا به امروز ادامه دارد، دنبال این است، انقلابی که دوره تشکیل و تثبت و توسعه را در این دوران ها طی کرده نتواند آثار خود را داشته باشد.

وی افزود: اما در این جنگ اراده ها خداوند تفضل کرد و یاران امام با خون پاکشان با تلاش و مجاهدها تلاش کردند که آرمان ها برای جامعه اسلامی و بشری شناخته شود که این برکات بسیاری برای کشور و نظام ما داشته است. 

رسالت دولت توجه به حقوق و خواست مردم است

رئیس جمهور گفت: رسالت دولت و همه کسانیکه که در کسوت خدمتگذاری به مردم هستند، توجه به حقوق و خواست مردم، توجه به اجرای عدالتی بر اساس خواست امام بزرگوار  است.  امام حقیقتاً مردم را و خدا را باور داشتند و این  که امروز اراده مردم باید حاکم باشد و باید به حقوق مردم توجه شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد که خواست امروز مردم اجرای و تحقق عدالت است و دولت بیش از بیش از خود را موظف می داند که به این خواست مردم توجه کند و نسبت به شکل دادن جامعه مبتنی بر همان اصول یعنی اصول اخلاق و معنویت و عدالت. بنابراین تمام تلاش در قانونگذاری در اجرا و در داوری و در همه حوزه ها، باید بر این محور استوار باشد.

وی تاکید کرد که  تمام تلاش ما و دولتمردان در سراسر کشور این باشد تا آرمان های بلند امام تحقق یابد و نسل جوان امروز با این آرمان ها آشنا شود و در عمل تحقق این آرمانهای بلند را ببیند. با اخلاصی که امام (ره) داشتند، ما اخلاص را از او بیاموزیم و با عمل صالحه امام که داشتند این عمل صالحه را در شیوه و رفتار مورد توجه قرار دهیم و در تمام بخش ها در کشور امید آافرینی کنند. 

راهبرد نظام ایجاد امید و راهبرد دشمن یاس است

رئیس جمهور نیاز امروز جامعه را در امیدوار زندگی کردن دانست و گفت: ما که ظرفیت های کشور را به ویژه ظرفیت نیروی انسانی کارآمد را می شناسیم و ذخایر مادی و معنوی کشور را  می دانیم و از این منظر آینده درخشان خواهد بود . معتقدیم با وجود همه کارشنکی ها جامعه اسلامی به پیش خواهد رفت و تمدن نوین اسلامی را امری کاملا دست یافتنی و تحقق یافتنی می دانیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: هرکسی با قلم و عمل و اقداماتش مردم را امیدوار کند، بداند که در جهت راهبرد رهبری انقلاب و نظام حرکت کرده است و هرکسی امروز با  اقدام نکردن یا با اقدام، فعل یا ترک فعل با نوعی ایجاد شائبه ها و گره های ذهنی در مردم ایجاد یاس کند، بدانید یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است. راهبرد نظام ایجاد امید و راهبرد دشمن یاس است

آیت الله رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه باید با همه وجود از روح مطهر امام (ره) و ارواح مطهر شهدا مدد بگیریم و با تلاش، مجاهدت و کار شبانه‌روزی امید را در مردم ایجاد کنیم، اظهار داشت: ایجاد امید در مردم برای اهل بیان، اهل سخن و اهل قلم با بیانشان و جهاد تبیین‌ و قلم زدنشان و برای دولتمردان با اقدامات خودشان است تا انشالله بتوانند امید را در دل مردم روز به روز زنده کنند.

پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین ساعات صبح امروز و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حاضر شدند و یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) ، رهبر انقلاب و همچنین رئیس جمهور و اعضای هیات دولت را در این مراسم همراهی کرد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: