اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۴ دی ۱۴۰۱ - 14 January 2023
امیر هادیان خبرداد:
جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپادهای مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند.
اجرای عملیات ترکیبی جنگنده‌ها با سامانه‌های پهپادی نیروی هوایی ارتشبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان، با اشاره به توان پهپادی نیروی هوایی اظهار داشت: در سازمان رزم نیروی هوایی ارتش بهره‌گیری از ظرفیت‌های پهپادی از جایگاه قابل توجهی برخوردار است؛ به‌ویژه اینکه این سامانه‌ها در کنار جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عملیات ترکیبی را با موفقیت انجام داده و کارکردهای قابل توجهی را در مأموریت‌های طراحی شده بروز داده‌اند.

وی ادامه داد: به طور کلی اجرای عملیات ترکیبی نقش عمده‌ای در ارتقای توان رزم نیروی هوایی ارتش ایجاد کرده است و سامانه‌های پهپادی ضمن جمع‌آوری اطلاعات و کارکردهای جنگالی مناسب، محیط را برای اجرای عملیات جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در شرایط رزم آماده می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به توان رزمی سامانه‌های پهپادی این نیرو گفت: نیروی هوایی ارتش در راستای ارتقای توان رزمی خود از پهپادهای مجهز به سلاح‌های هوشمند و نقطه‌زن برای انهدام اهداف دوردست استفاده می‌کند. امروز از سامانه‌های پهپادی در نیروی هوایی به‌عنوان یک توان قدرت بلامنازع بهره‌گیری می‌شود.

امیر سرتیپ خلبان هادیان با تاکید بر اینکه سامانه‌های پهپادی تاکنون تأثیر بسزایی در نقش و عملکرد نیروی هوایی داشته‌اند خاطرنشان کرد: امروز در پایگاه‌های مختلف و یگان‌های عملیاتی نیروی هوایی ارتش شاهد حضور طیف گسترده‌ای از پهپادها با قابلیت‌های مختلف هستیم که کار حفاظت و حراست از آسمان کشور را انجام می‌دهند.



نام:
ایمیل:
* نظر: