اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۱ - 12 January 2023
با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو؛
در سفر استانی رئیس جمهور به استان یزد و با حضور وزیر نیرو 16 پروژه مهم آب و برق استان یزد به بهره‌برداری رسید، همچنین در این سفر عملیات اجرایی دو پروژه مهم آبرسانی از جمله فاز دوم ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی آغاز شد.
16 پروژه آب و برق استان یزد به بهره‌برداری رسیدبه گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، در جریان سفر "آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی" رئیس جمهور به همراه "علی‌اکبر محرابیان" به استان یزد، ۱۶ طرح و پروژه در حوزه آب، برق، آب و فاضلاب و انرژی‌های تجدیدپذیر به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

همچنین در این سفر عملیات اجرایی فاز دوم ابر پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان‌های یزد، کرمان و اصفهان و طرح خط سبز آبرسان به صنایع استان یزد آغاز شد.

افتتاح 4 پروژه مهم آبی در استان یزد

در سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان یزد چهار پروژه مهم آبی استان شامل پروژه «خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت»، «بهره‌برداری از فاز اول بازچرخانی پساب شهر یزد به منابع آب زیرزمینی»، «افتتاح مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی اکرمیه، اکرم‌آباد و حسن‌آباد» و «دو مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی سنگاوی» به بهره برداری رسید.

افتتاح ۱۱ پروژه انتقال و فوق توزیع برق

11 پروژه مهمی که در جریان این سفر در حوزه صنعت برق استان به بهره برداری رسید شامل «پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت مزرعه کلانتر در شهرستان میبد»، «پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت رستاق در شهرستان اشکذر»، «پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت یزدمهر در شهرستان مهریز»، «فاز نخست پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت ساغند در شهرستان اردکان»، «پست ۱۳۲ به ۲۰ کیلوولت شهرستان بهاباد»، «پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت اشنیز»، «توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست میبد»، «خط ۲۳۰ کیلوولت تغذیه پست ساغند»، «توسعه دو بی‌۶۳ کیلوولت در پست مهریز»، «توسعه دو بی‌۶۳ خط در پست ۶۳ صدوق» و «خازن‌گذاری ایستگاه‌های خضرآباد و چرخاب و ساخت بی‌های سیار خطوط و پست‌های شهرستان یزد» است.

افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی پنج کیلوواتی

از جمله پروژه‌های مهم دیگری که در این سفر و در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر به بهره برداری رسید می‌توان به افتتاح ۲۰ سامانه خورشیدی در روستا‌های بختیاری و شهریاری شهرستان خاتم به نیابت از سایر پروژه‌های تجدیدپذیر استان اشاره کرد.

همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر عملیات احداث ۴ هزار نیروگاه‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی خط دوم ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی

همچنین در جریان این سفر عملیات اجرای خط دوم پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی آغاز شد؛ پروژه‌ای که پیش بینی می‌شود در بازه زمانی چهار ساله به سرانجام برسد و بر اساس آن سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به سه استان یزد، کرمان و اصفهان منتقل خواهد شد تا در بخش صنعت، شرب و کشاورزی صنعتی پربازده مورد استفاده قرار بگیرد.

با اجرای این طرح عظیم ملی، انتظار می‌رود بخش قابل توجهی از مشکلات آبی این سه استان مرتفع شود.

آغاز عملیات اجرایی طرح خط سبز آبرسان به صنایع استان یزد

دیگر پروژه‌ای که عملیات احداث آن در سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان یزد آغاز شد، طرح خط سبز آبرسان به صنایع استان یزد شامل احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۲ هزار مترمکعب و اجرای خط لوله به طول ۲۲ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر از نوع GRP است.

در فاز نخست این طرح که به منظور بازتخصیص آب کیفی و جایگزینی پساب در بخش صنعت انجام می‌شود قرار است ۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب تحویل صنایع هدف پروژه شده و معادل آن آب شرب کیفی باز پس و در مدار استفاده شرب قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: