اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 06 June 2017
ابتکار در مراسم دوازدهمین دوره جایزه ملی
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استقبال بخش خصوصی از سیاست درهای باز سازمان حفاظت محیط زیست منجر به افزایش مشارکت این بخش در طرح های مختلف محیط زیستی همچون بیمه گونه های حیات وحش و ایجاد قرق های اختصاصی شد.
شعار امسال نشان دهنده توجه و حفاظت از طبیعت است.
سرویس اجتماعی عصرپرس: معصومه ابتکار روز سه شنبه در دوازدهمین دوره جایزه ملی محیط زیست درباره علت این دوره ویژه اظهار کرد: علت آن وجود فضای سیاسی است که امکان شنیدن صدای مردم را فراهم کرده که امیدواریم که زمینه ساز ایجاد نهضت اجتماعی حفظ محیط زیست شود.

وی افزود: این مراسم برای قدردانی از تمام افرادی است که در گوشه و کنار کشور در راستای حفظ محیط زیست تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، ابتکار به شعار روز جهانی محیط زیست با عنوان ' من با طبیعت هستم' اشاره کرد و گفت: هدف از این شعار برقراری ارتباط با مردم و جلب مشارکت های آنها است .

ابتکار ادامه داد: دولت یازدهم به مقوله محیط زیست توجه ویژه ای داشته و اکنون که به پایان چهار سال دولت نزدیک می شویم می توان تاثیر این توجه را بر محیط زیست کشور دید.

وی با اشاره تهیه گزارش هایی از وضعیت محیط زیست کشورگفت: یک گزارش از عملکرد دو ساله دولت یازدهم تهیه و منتشر شد و گزارش چهارساله نیز به زودی منتشر می شود.

ابتکار افزود: در دولت یازدهم مدیریت صحیح و پایدار منابع آب، توجه به تالاب ها، توجه به اقتصاد سبز و مشاغل سبز، حذف عناصر آلودگی و تخریب ناشی از فعالیت های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی برخی از اقدامات دولت یازدهم در عرصه محیط زیست است.

وی به همکاری های بین المللی در راستای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: بعد از سه سال پیگیری هفته گذشته تفاهم نامه ایجاد مزرعه آموزشی و پژوهشی برای مقابله با گردو غبار در عراق امضا شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت یازدهم در راستای جلب مشارکت های مردمی گام های بزرگی برداشته است که با ایجاد فضای سالم و آزاد برای حضور سازمان های مردم نهاد و فعالان عرصه اجتماعی زمینه حضور آنها را ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: این رویکرد زمینه ساز بروز جریان های قوی محیط زیستی شده است که علاوه بر شکل گیری ٩٠٠ سمن محیط زیستی ، شبکه های سازمان های مردم نهاد ایجاد شد که در کنار آن مشارکت دانشگاهیان نیز بسیار حایز اهمیت است.

ابتکار ادامه داد: امسال برای اولین بار در هفته پژوهش سه دانشگاه به عنوان دانشگاه سبز معرفی شدند؛ همچنین سه دانشگاه ما در سطح بین المللی به عنوان دانشگاه سبز معرفی شدند و در تراز بین المللی رتبه کسب کردند.

وی گفت: همچنین همکاری هنرمندان باعث شد تا جشنواره بین المللی فیلم سبز بعد از سال ها تعطیلی با حضور هزار و ٢٠٠ فیلم در حوزه محیط زیست و طبیعت برگزار شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به حضور ورزشکاران در عرصه حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه یوزپلنگ ایرانی بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال نقش بسته است، تعداد زیادی از فدراسیون های ورزشی یک گونه جانوری در معرض تهدید را به عنوان نماد انتخاب کرده اند و تعدادی از ورزشکاران نیز به عنوان سفیران محیط زیست فعالیت می کنند.

ابتکار اظهار کرد: علاوه بر این، سیاست درهای باز را اجرا کردیم که مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت و ما نیز از ظرفیت این بخش برای حفظ محیط زیست استفاده می کنیم که معروفترین آنها همکاری 'بیمه ما' است که پلنگ ایرانی را بیمه کرده و بیمه دانا محیط بانان زیستگاه یوزپلنگ تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: بانکداری سبز هم جهت گیری دیگر سازمان محیط زیست است که قرار است امسال برای اولین بار بانک ها را بر اساس تراز های جهانی به عنوان بانک های سبز رتبه بندی کنیم.

ابتکار گفت: حضور بخش خصوصی در راستای حفظ محیط زیست در قالب قرق های اختصاصی از دیگر همکاری های سازمان محیط زیست و بخش خصوصی است.

در پایان این مراسم که با حصور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت برگزار شد ، ۲۴ برگزیده محیط زیستی معرفی و تقدیر شدند . 
نام:
ایمیل:
* نظر: