اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۷ دی ۱۴۰۱ - 07 January 2023
فرمانده نیروی زمینی ارتش:
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه یگان پهپادی نزاجا در مطلوب‌ترین شرایط اجرایی عملیات‌ قرار دارد، گفت: در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش با استفاده از تجهیزات کاملاً بومی و توانمندی‌های بی‌نظیر نیروی انسانی مجرب، توانستیم به اهدافی که ترسیم کرده‌ بودیم، دست یابیم.
رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ با استفاده از تجهیزات بومی به اهداف خود رسیدبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش  با اشاره به حضور یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده مکانیزه، پهپاد، جنگال و هوانیروز در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش گفت: نیروی زمینی ارتش در این رزمایش با اجرای تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نوین به ویژه در حوزه پهپاد و هوانیروز، برگ زرین دیگری را از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود به منصه ظهور رسانده است.

وی اظهار داشت: یگان‌های نظامی برای این که در هر شرایطی و در مقابله با هر نوع تهدیدی آمادگی داشته باشند، تمرینات نظامی را در تمامی فصول سال انجام داده تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. نیروی زمینی نیز از این قائده مشتثنا نیست و با برگزاری رزمایش‌های متعدد توانسته‌است ثابت کند که در مقابله با تهدیدات پیشرو، در اوج آمادگی رزمی و توانان دفاعی قرار دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، رزمایش ذوالفقار 1401 را در نوع خود بی‌نظیر خواند و خاطر نشان کرد: برای نخستین بار هوانیروز ارتش با بالگردهای کبری و ترابری توانسته عملیات نشست و برخاست روی ناوهای نیروی دریایی را در سواحل مکران با موفقیّت به اجرا درآورد که این عملیات ترکیبی با نیروی دریایی ارتش، بخشی از نمایش قدرت ناوگان بالگردی ارتش را به همگان نشان داد.

امیر سرتیپ حیدری در بخش دیگری از سخنانش به اقتدار، قدرت آتش و تحرک یگان‌های زرهی، توپخانه، پیاده  و مکانیزه نیروی زمینی ارتش اشاره و عنوان کرد: با توجّه به شرایط نامساعد جوی و ناهمواری زمین منطقه رزمایش، تجهیزات سنگین و فوق سنگین یگان‌های زرهی و توپخانه با اجرای عملیات تاخت و آتش سنگین توانستند با گلوله‌های نقطه‌زن و هوشمند کاملاً بومی، مواضع و استحکامات دشمن را منهدم ساخته و عملیات رزم زمینی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر حضور مؤثر پهپادها در این رزمایش بیان کرد: از جمله مؤلفه‌های مهم قدرت و توان دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان پهپادی است و تأکید فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نیز بر تقویت قدرت پهپادی کشور است که نیروی زمینی ارتش در این رزمایش با نقطه زنی پهپاد مهاجر 6 نشان داد که یگان پهپادی این نیرو در مطلوب‌ترین شرایط اجرایی عملیات‌های پهپادی قرار دارد و می تواند برابر هرنوع تهدیدی به مقابله بپردازد .

وی به اجرای عملیات‌های ترکیبی در این رزمایش اشاره و تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌‌ها و عملیات‌های گذشته به صورت ترکیبی، برنامه‌های متعددی را در مناطق مختلف کشور اجرا و دستاوردهای بسیار خوبی را نیز کسب کرده‌‎ است امّا در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، با اجرای عملیات های ترکیبی با نیروهای چهارگانه، شکل جدیدی از ظرفیت‌های ارتش در حوزه رزم زمینی، هوایی و دریایی به نمایش گذاشته شد که این نوع دستاورد، از جمله ویژگی‌های بارز رزمایش ارتش در سواحل مکران بوده است.

امیر سرتیپ حیدری خودباوری، اقتدار و امنیت پایدار را شعار رزمایش ذوالفقار 1401 دانست و تأکید کرد:  در رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش با استفاده از تجهیزات کاملاً بومی و توانمندی‌های بی‌نظیر نیروی انسانی مجرب، توانستیم به اهدافی که ترسیم کرده‌ بودیم، دست یابیم و همچنین توانستیم در بخش‌های مختلف خود را تقویت کرده و ثابت کنیم که در هر شرایطی می‌توانیم با تجهیزات کاملاً بومی و گلوله‌های هوشمند و نقطه‌زن، عملیات‌های مختلف را با موفقیّت انجام دهیم.

وی در پایان به خدمات مردم‌‌یاری در حاشیه این رزمایش اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش ضمن اهدای بسته‌های معیشتی، با برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه عمومی رزمایش به مردم روستاهای کم‌برخوردار، خدمات پزشکی شایانی را ارائه کرد و توانست بار دیگر خدمتگزاری خود را به مردم ثابت کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: