اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۴ دی ۱۴۰۱ - 04 January 2023
روابط عمومی وزارت ارتباطات با تکذیب ادعای قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور سراسری، تاکید کرد: تاکنون در این خصوص چیزی تصویب و ابلاغ نشده است.
قطع سراسری اینترنت در روزهای برگزاری کنکور تکذیب شدبه گزارش سرویس علمی عصرپرس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولان در ارتباط با قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور، اعلام کرد: پر واضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده دارد و همواره می‌کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند؛ بنابراین جز در موارد خاصی که آن هم توسط مراجع قانونی، تصمیم‌گیری می‌شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌هیچ‌عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی نمی‌کند.

متأسفانه هر از چند گاهی برخی از مقامات غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آن‌هاست.

پیش‌تر نیز چنین شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در روز سوم دی مطرح شده بود که اکنون بی‌پایه و بی‌اساس بودن آن بر همگان مشخص‌شده است. ضمن اینکه نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه و خارج از چارچوب اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می‌شود.

برقراری ارتباطات مردم از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی در اغتشاشات چند ماه گذشته که شرایط کشور بسیار ملتهب بود، نیز اینترنت به‌صورت سراسری قطع نشد!

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اساس موضوع نشر خبر قطع اینترنت را به دلایلی چون برگزاری کنکور سراسری تکذیب می‌کند و تاکنون در این ارتباط نه چیزی تصویب و نه ابلاغ شده است.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: