اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 02 January 2023
رئیس قوه قضاییه:
رئیس قوه قضاییه،با بیان اینکه همکارانم در قوه قضاییه به کسانی که ( در حوادث اخیر کشور) ظلم و جنایت بزرگی نکردند کمک می کنند، گفت: همکاران قوه قضاییه در مدتی کوتاه جمعیتی قابل توجه از زندانیان غیرعمد را آزاد کردند و این جمعیت در این ایام به سه هزار نفر می رسد.
دشمن می خواست جبهه ای به اسم اسلام مقابل جمهوری اسلامی ایجاد کندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه در همایش تقریب، روحانیت و مقاومت در محل مصلای شهر کرمان به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با تشریح نحوه زیست سردار سلیمانی و شهادت، گفت:شهید سلیمانی بهترین عاملی بود که وحدت را در بسیاری از کشورها بین مسلمانان شیعه و سنی ایجاد کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی به تاثی از پیامبر عظیم‌الشان و اولیای الهی، با عشق به خوبی‌ها زیست، دین را خوب شناخت و خوب پیروی و عمل کرد و هرچه داشت در راه خدا داد و خداوند نیز برای او سنگ تمام گذاشت.

وی تاکید کرد: سردار دل ها با تاسی از مکتب جمهوری اسلامی ایران که بنیانگذار آن امام راحل(ره) بود و نیز پیروی از رهبر انقلاب، جرعه‌نوش آموزه های اسلام بود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه سردار دل‌ها شجاعت، مدیریت، تدبیر و ازخودگذشتگی داشت اظهارداشت: چیزی که شهید سلیمانی را از مرزها فراتر برد و بر دل‌ها نفوذ کرد، تعهد و معنویت او بود؛ او دل به خدا داد.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی با همان تواضع و خضوع آنچنان در میدان جنگ مقابل دشمن سخت است و رزم می کند، تاکتیک و راهبرد و هدف دارد که دشمن به‌ناچار، زبان به تحسین او می گشاید.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه سیستم اطلاعاتی آمریکا از اقدامات شهید سلیمانی تعجب می کرد گفت: سایه طاغوت مدت ها کار اطلاعاتی انجام می داد، مراکز حزب الله را شناسایی می کرد و می خواست ۲۰۰ نقطه حزب الله را نابود کند اما موفق نمی شد زیرا نمی دانست مردم خدا به جای دیگری وصل هستند.

وی با تشریح عملکرد شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه لبنان که با وجود حمایت های همه سرویس های جهانی، فناوری ها و تجهیزات مدرن هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیست، برای پیروزی لبنان نقش آفرینی کرد تصریح کرد: شهید سلیمانی در اوج جنگ و در میانه آتش دستورات خداوند را فراموش نمی کرد.

محسنی اژه‌ای افزود: آمریکا، همه شیاطین و دستگاه های اطلاعاتی تلاش کردند و پول ها گذاشتند اما جمهوری اسلامی پا گرفت، هرروز قدرتمندتر می شود و دشمن عاجز شده است.

دشمن می خواست جبهه ای به اسم اسلام مقابل جمهوری اسلامی ایجاد کند

وی بیان کرد: دشمن می خواست جبهه ای به اسم اسلام مقابل جمهوری اسلامی ایجاد کند لذا گروهی مانند داعش را ایجاد کردند و بسیاری از جوانان مسلمان و خداخواه را نیز فریب دادند؛ اما نظام جمهوری اسلامی یکپارچه در نقطه‌ای ایجاد شده و صدای آن به دنیا خواهد رسید.

رییس دستگاه قضا افزود: در این شرایط اما آنچه اتفاق افتاد این بود که جوانان شیعه و سنی زیر چتر ولایت و رهبری واحد، گرایش پیدا کردند که برای آمریکا قابل تحمل نبود و نیست.

به گفته وی دشمن با هشت سال جنگ، تحریم و دروغ پراکنی، جبهه ای ایجاد کرد و موفق نشد جلو اسلام ناب را بگیرد؛ در این شرایط جوانان خوش فهم مسلمان کشورهای مختلف از جمله اهل سنت و شیعه دریافتند که توصیه دشمن عجیب است زیرا چیزی را که به نام اسلام علم کرد، و می خواهند آن را ارایه دهد، خطرناک است.

محسنی اژه ای افزود: در این شرایط همه مسلمانان متحد شدند و سردار سلیمانی سرباز اسلام در نقاط مختلف شد و شهید سلیمانی در دل ها جا گرفت؛ جمعیتی از آفریقا و آسیا، ملت ها و مذاهب مختلف کنار هم جمع آمدند و وحدت و انسجامی به وجود آمد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن می خواهد بین ما مسلمانان که قرآن، کعبه و هدفمان یک است فاصله ایجاد کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی بود که به شهید سلیمانی میدان داد و از او پشتیبانی کرد تا این میادین را فتح کند.

محسنی اژه ای با اشاره به اینکه انسان های تربیت شده مکتب اسلام و اهل بیت انسان های بزرگ تربیت می کنند تاکید کرد: شهید سلیمانی پس از جنگ ۲۲ روزه و انجام اهداف مدنظر، به حمایت از مظلومان برخاست، مظلومانی که زیر چکمه صهیونیست له شده بودند و خانه و کاشانه آنان ویران شده بود.

وی با اشاره به شخصیت چندوجهی سردار سلیمانی در مواجهه با مسائل گفت: همانطور که دشمن جنگ ترکیبی و اقدامات ترکیبی داشت، شهید سلیمانی نیز در تمامی صحنه ها به عنوان فرمانده سپاه، کار فرهنگی، اجتماعی، رسانه ای و اطلاعاتی و نظامی می کرد.

رییس عدلیه افزود: سردار دل ها بسیار متواضع و مهربان بود؛ گاهی با هزار مشغله و گرفتاری اگر یک مظلوم و خانواده شهید می دید، خود به خانه او می رفت و حتی به ادارات مختلف برای کمک به او سر می زد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن باز هم از شهادت سلیمانی می ترسد زیرا می داند که شهید سلیمانی ها وجود دارند و به وجود می آینداظهارداشت: دشمن این همه عشق و علاقه برای این شهید را می بیند که حتی در سومین سالگرد او نیز پویش هایی به وجود می آید.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: امسال بیشتر از سال های گذشته کار فرهنگی، جهادی و خدمت رسانی به مردم می شود و آنچه اهمیت دارد شناسایی نقشه های دشمن است.

محسنی اژه ای همچنین بیان کرد: دشمن با ترفندهای مختلف برای جدایی مردم و اختلاف در صفوف مردم بخصوص بین علما تلاش می کند اما خوشبختانه مردم و علمای ما آگاه هستند.

به گفته وی دشمن تلاش زیادی کرده اما به هدف خود نخواهد رسید و خوشبختانه مردم بیدار و همه دستگاه های ما نیز در میدان هستند.

قوه قضاییه به کسانی که ( در حوادث اخیر کشور) ظلم و جنایت بزرگی نکردند کمک می کنند 

وی با بیان اینکه همکارانم در قوه قضاییه به کسانی که ( در حوادث اخیر کشور) ظلم و جنایت بزرگی نکردند کمک می کنند تصریح کرد: همکاران قوه قضاییه در مدتی کوتاه جمعیتی قابل توجه از زندانیان غیرعمد را آزاد کردند و این جمعیت در این ایام به سه هزار نفر می رسد.

محسنی اژه ای افزود: زندانیانی با کمک مردم و خیران و گذشت شکات آزاد می شوند که این کار به برکت شهید سلیمانی است.

وی همچنین توصیه کرد: کسانی که می توانند قصاص کنند، به حرمت شهید سلیمانی که عاشق اوصیای الهی بود و خانه خود را وقف حضرت زهرا(س) کرد، طی این ایام گذشت کنند.

براساس این گزارش،رییس قوه قضاییه در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، یکشنبه شب وارد شهر کرمان شد و پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا بویژه سردار سلیمانی در بیت الزهرا(س) – موقوفه حاج قاسم نیز حضور یافت و با اعضای خانواده این شهید دیدار کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: