اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 31 December 2022
درپی آلودگی شدیدهوای پایتخت؛
بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، دانشگاه‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان‌ تهران به جز شهرستان‌ های دماوند و فیروزکوه در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه غیرحضوری شد.
دانشگاه‌ها و تمام مقاطع تحصیلی استان‌ تهران غیرحضوری شدبه گزارش عصرپرس، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران دقایقی قبل در استانداری برگزار شد که بر اساس مصوبات این کارگروه، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه کودکستان‌ها تعطیل و کلیه مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌ها غیرحضوری و به صورت مجازی دایر است.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز ممنوع است و طی این دو روز نیز طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود.

مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک از فردا یک‌شنبه ۱۰ دی‌ماه تا دوشنبه توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود، از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیرضروری خودداری کنند.

همچنین مدیران ادارات با تقاضای مرخصی و دورکاری مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه، یازدهم و دوشنبه دوازدهم دی ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

همچنین تمامی کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود.

دراین گزارش تاکید شده است، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است:  ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیا و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: