اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 01 June 2017
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ایران با دو شرکت ترکیه ای سه قرارداد به ارزش 100 میلیون دلار منعقد کرد.

امضای قرارداد 100 میلیون دلاری بین ترکیه و ایران

به گزارش عصرپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ایران (شستا) با دو شرکت بخش خصوصی ترکیه، سه قرارداد به ارزش 100 میلیون دلار امضا کرد.

 دو طرف، قرارداد فروش یک فروند کشتی کاتامارن با ظرفیت 250 نفر و ارزش 10 میلیون دلار از سوی ایران، سرمایه گذاری در پروژه ساختمان تجاری اداری «صبا» به ارزش 70 میلیون دلار از سوی شرکت ترکیه ای و سرمایه گذاری، توسعه و نوسازی شرکت کشتی سازی اروندان به ارزش 15 میلیون دلار سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از سوی ترکیه را امضا کردند.

فرات ییلماز، مدیر اجرایی شرکت مافین وست (MAFIN VEST) که قرارداد ساخت مجتمع تجاری اداری را امضا کرده است، درباره این همکاری گفت: ما برنامه هایمان در بخش های مختلف شرکت را به نحوی طراحی کرده ایم که بتوانیم با ایران همکاری کنیم. ما می خواهیم تولیدات ایران را در ترکیه و اروپا معرفی و بازاریابی کنیم.

سیدرضا نوروززاده، مدیر عامل شرکت شستا در این نشست گفت: شستا در حوزه های دیگر همچون پتروشیمی و لاستیک سازی هم می تواند با سرمایه گذاران ترک همکاری کند چرا که ما در سال به 200 هزار تن لاستیک احتیاج داریم.

همچنین عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس ایران با توجه به اینکه شرکت کشتی سازی اروندان در این شهر واقع است، گفت: خرمشهر زمینه وسیعی در کشتی سازی دارد، ما مردم خرمشهر از این قرارداد و تعاملی که با سرمایه گذاران ترکیه ای به وجود آمده است، حمایت می کنیم.

به گزارش عصرپرس، فناوری ساخت شناورهای کاتاماران که به شناورهای مسافربری تندرو دارای بدنه آلومینیومی اطلاق می شود تنها در اختیار کشورهای محدودی در دنیا قرار دارد که با دستیابی ایران به فناوری ساخت این شناور، ایران در جمع هفت کشور دارای فناوری ساخت شناورهای کاتاماران قرار گرفت.همچنین شرکت دولتی سرمایه گذاری تامین اجتماعی بزرگترین هولدینگ ایران است که در حوزه های مختلف صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی، کشتی سازی و عمران فعالیت دارد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: