اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 18 December 2022
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اداره بخش حمل و نقل باید فناورانه‌تر شود و نمی‌توانیم با روش سنتی در دنیا رقابت کنیم، گفت: دست نیاز ما برای تحول در بخش حمل و نقل به سمت شرکت‌ها و جوانان دانش بنیان است.
نمی‌توان با روش سنتی در دنیا رقابت کردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مهرداد بذرپاش امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در جمع یکی از پیشروترین صنایع کشور حاضر شدم و اعلام می‌کنم با یک صنعت بسیار مهم مواجهیم که اگر اجزای آن به درستی و دقیق تحلیل و بخش به بخش مشکلات آن حل و موانع برداشته شود، آن زمان می‌توانیم بگوییم وظیفه خود را انجام داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از منظر جهت‌گیری جدید وزارت راه و شهرسازی نکاتی وجود دارد که در این جلسه باید گفت؛ نخست اینکه لازم است صنعت حمل و نقل ۲ ویژگی مهم داشته باشد که یکی از آنها «فناورانه» و دیگری «مردم پایه» است.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی از بخش حمل و نقل بیان کرد: فناورانه اداره‌تر شدن صنعت حمل و نقل اولویت است، از این مفهوم فاصله گرفتیم و نتوانستیم رضایت مردم را داشته باشیم و قیمت تمام شده محصول و خدمات را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه نمی‌توانیم با روش سنتی در دنیای موجود رقابت کنیم،گفت:نتوانستیم ابتکارات لازم متناسب با شرایط روز داشته باشیم؛ وقتی با صنعت فناورانه مواجه هستیم که هر لحظه در حال اخذ فناوری جدید است، نمی‌توان نو نشد.

وی با طرح این سوال که برای فناورانه شدن این صنعت مهم چه کنیم؟ افزود: وظیفه دولت تسهیلگری است، از اجرا باید پا را عقب بکشیم، کمتر مداخله کنیم و مداخله بخش خصوصی بیشتر باشد.

بذرپاش اضافه کرد: این رویدادها و نمایشگاه‌ها برای این است که نشان دهیم ظرفیت فناورانه ما چقدر است؛ نه ناامید شویم که خیلی عقب ماندیم نه دچار تعریف و محاسبه غلط؛ اما باید مشخص شود فاصله ما با مرز فناوری و دانش چقدر است؟.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کمک‌کننده اصلی بخش خصوصی، شبکه دانش بنیان و مجموعه‌های جوانی هستند که هم بیش از ما مسلط به دانش روز هستند و هم محافظه‌کاری ما را ندارند.

وی تاکید کرد: در فصل نوین وزارت راه و شهرسازی دست نیاز ما برای رسیدن به این هدف به سمت شرکت‌های دانش بنیان است؛ باید تبدیل به پیشران صنعت شویم و دست نیاز ما به سمت جوانان دانش بنیانی است و راه دیگری جز اتکا به جریان جوانِ دانش بنیانی برای تحول در بخش صنعت حمل و نقل نداریم.

بذرپاش گفت: ویژگی دیگر این صنعت مردم پایه بودن است، همین مردم که مشتری اصلی صنعت هستند، اگر خدمت ارزان و در دسترس نداشته باشیم حرف از صنعت مردم پایه شوخی ای بیش نیست. حتی فناوری در خدمت مردم و مشتریان این حوزه ارزش می‌یابد.







نام:
ایمیل:
* نظر: