اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 31 May 2017
پلیس اینترپل از افزایش شمار قاچاقچیانی خبر می دهد که با بلعیدن کیسه های کوکائین مایع اقدام به قاچاق این ماده مخدر می کنند.
بلعیدن کیسه‌های کوکائین مایع، شیوه جدید قاچاقچیان
به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس اینترپل با اشاره به باندهای قاچاق غرب آفریقا و آسیا که بازار تجارت مواد مخدر حوزه آسیا و اقیانوس آرام را در دست دارند گفت قاچاقچیان به طور فزاینده از روش بلعیدن کیسه های پرشده از کوکائین مایع برای دور زدن روش های سنتی کشف مواد مخدر بهره می گیرند.

دفتر اینترپل در سنگاپور در گزارشی که برای یک عملیات بین المللی ضد مواد مخدر که در ماه می انجام گرفته منتشر شده است ضمن بیان این مطلب که متامفتامین همچنان در صدر مواد مخدر قاچاق شده در منطقه قرار دارد اعلام کرد گرایش به روشی که از آن صحبت شد رو به افزایش است.

در این عملیات بیش از دو هزار پلیس و مامور گمرک از 14 کشور مختلف و به رهبری سنگاپور حضور داشته اند. تمرکز این عملیات بر قاچاق مواد مخدر از فرودگاه ها بوده و در مراحل بعدی بنا است مسیرهای زمینی و آبی نیز مورد بررسی قرار گیرند.

از مجموع 59 مورد کشفیاتی که در بازه دو هفته ای انجام این عملیات صورت گرفته تقریبا یک چهارم متامفتامین بوده که 80 درصد آن به صورت بلوری مشهور به «شیشه» بوده است. کوکائین، ماری جوانا، هروئین و محرک های آمفتامینی نیز در میان مواد کشف شده قرار داشتند.

منبع: پایگاه خبری پلیس ایران

نام:
ایمیل:
* نظر: