اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - 24 November 2022
وزیر بهداشت گفت: طرح ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر پس از ۱۴ سال توقف، اکنون در دولت سیزدهم ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
عین اللهی:بیمارستان اسلامشهر در دولت سیزدهم به پیشرفت ۷۳ درصدی رسیدبه گزارش عصرپرس،بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید رئیس جمهور از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان اسلامی افزود: این پروژه از سال ۸۷ شروع شده است و اکنون ۱۴ سال که از عمر این پروژه سپری می شود.
 
وی یادآورشد: سال گذشته این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در مدت ۱۳ سال فقط ۳۰ درصد عملیات عمرانی آن پیش رفته بود که از سال گذشته با استقرار دولت مردمی تا امروز به ۷۳ درصد رسیده است.
 
عین اللهی با بیان اینکه در برنامه اجرایی این بیمارستان، طرح را مرحله بندی کردیم، افزود: ساخت بیمارستان اسلامشهر در دولت سیزدهم به پیشرفت ۷۳ درصدی رسید.
 
وزیر بهداشت گفت: در مرحله نخست بناست بخش درمانگاه ها و اورژانس تکمیل و در مرحله دوم بخش درمانی و بستری این بیمارستان آماده و افتتاح شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بخش اورژانس و درمانگاه ها به ۹۰ درصد رسیده و تا پایان سال به بهره برداری می رسد./ایرنا
 
از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم و بعد از موفقیت در مهار کرونا، وزیر بهداشت چندین بازدید میدانی از پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر داشته است.
 
گفتنی است بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر سال ۱۳۸۷ کلنگ خورد و طبق قول مسئولان وقت قرار بود تا سال ۱۳۹۲ با تزریق چهار میلیارد تومان این بیمارستان تکمیل شود که تا سال گذشته پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰ درصد رسیده بود. این بیمارستان در زمینی به مساحت ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۵ طبقه و در ۲ فاز ساخته و تکمیل می شود.

فاز نخست بیمارستان اسلامشهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

در ادامه محسن منصوری افزود: عملیات اجرایی بیمارستانی اسلامشهر ۱۴ سال قبل آغاز شده و تاکنون کارهای آن به کندی پیش رفته است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تسریع در عملیات اجرایی این بیمارستان در مصوبات سفر رئیس جمهور به صورت کلی درج و بنا شد دولت برای اجرای آن تا ۴۰۰ میلیارد تومان کمک کند.

منصوری اظهار داشت: با این مصوبه عملیات اجرایی این بیمارستان سرعت گرفت و اکنون با حضور ۲۰۰ نیروی کار، به صورت سه شیفت این روند ادامه دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فاز نخست این بیمارستان شامل اورژانس و درمانگاه تا پایان سال جاری به اتمام می رسد و باقی آن نیز تا حداکثر یک سال و نیم آینده آماده بهره برداری می شود.

این مسئول برنامه بعدی بازدید رئیس جمهور از سفر به اسلامشهر را مترو اعلام و خاطرنشان کرد: احداث خط مترو اسلامشهر که بناست در طرح نهایی تا بهارستان و رباط کریم ادامه پیدا کند، طرح بسیار مهمی است.

منصوری ادامه داد: این خط مترو باید کردیدر انتقال جنوب و جنوب غرب استان تهران را پوشش دهد، توسعه خطوط ریلی در شهرستان های استان تهران اهمیت دارد.

به گفته وی، در شورای اداری مسائل استان و شهرستان اسلامشهر با حضور مسئولان کشوری و استانی مطرح و کارشناسی می شود./ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: