اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 23 November 2022
مدیر کل دفتر صید سازمان شیلات ایران تاکید کرد:
مدیر کل دفتر صید سازمان شیلات ایران تاکید کرد: یکی از مشکلات در بخش صید در اقیانوس هند که کشتی های صیادی ترساین در آن صیدگاه ها می توانند حضور پیدا کنند تامین سوخت با نرخ حمایتی است که نیازمند همکاری و همراهی بخش های ذیربط دولت است، تا با فراهم شدن سوخت مورد نیاز این ناوگان، فعالیت صید و صیادی و بهره برداری از ذخایر تن ماهیان در صیدگاه های اقیانوس هند ادامه یابد.
تامین سوخت کشتی های صیادی برای بهره برداری پایدار از ذخایر آبزیانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا نادری مدیر کل دفتر صید سازمان شیلات ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری، غذا‌های دریایی و صنایع وابسته  با اشاره به اینکه بخشی از ناوگان صیادی قابلیت دریا نوردی وصیادی مناسبی را دارند، گفت: توانمندی که دراین بخش از شناورهای صیادی وجود دارد امکان حضور در صیدگاه های دوردست، اقیانوس هند و فراساحل برای آنها فراهم است و منجر به توسعه اشتغال، افزایش ظرفیت تولید و ارزش افزوده بیشتر در محصولات صید شده را به دنبال داشته باشد.

نادری ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش صید در اقیانوس هند که کشتی های صیادی ترساین در آن صیدگاه ها می توانند حضور پیدا کنند تامین سوخت با نرخ حمایتی است که نیازمند همکاری و همراهی بخش های ذیربط دولت است که امید است با فراهم شدن سوخت مورد نیاز این ناوگان، فعالیت صید و صیادی و بهره برداری از ذخایر تن ماهیان در صیدگاه های اقیانوس هند ادامه یابد.

وی ادامه داد: این موضوع باید از طریق شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و با همراهی و هماهنگی سازمان شیلات ایران دنبال شود تا مصوبه تامین سوخت با نرخ حمایتی برای این بخش از ناوگان از طریق هیات دولت انجام و مشکل رفع شود.

نادری تصریح کرد: تامین سوخت از طریق وزرات جهادکشاورزی، شورای عالی صنایع دریایی و دبیرخانه توسعه سواحل مکران در حال پیگیری است تا با حمایت این عزیران به نتیجه برسیم .

مدیر کل دفتر صید سازمان شیلات ایران، اظهار داشت: صید و صیادی اساسا با حضور ناوگان صیادی در صیدگاه های خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر امکان بهره برداری پایدار از ذخایر آبزیان را دارد.

وی افزود:شیلات ایران با ترسیم خط و مشی مناسب در راستای تحقق اهداف ماهیگیری مسئولانه، با نگاه و رویکرد به بهره برداری  پایدار و دراز مدت از ذخایر آبزیان اقدام شود تا به حفظ شغل صیادی و  تامین پروتین مورد نیاز کشور کمک کند. 




نام:
ایمیل:
* نظر: