اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 22 November 2022
در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران، 19 شرکت نوع یک که مرحله تجاری‌سازی را پشت سر گذاشته و قابلیت سرمایه گذاری در پروژه های ملی صنعت برق را دارند در غرفه ساتکاب حضور یافتند.
سرمایه گذاری در پروژه‌های ملی صنعت برق با بهره مندی از شرکت های دانش بنیانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مجموعه ساتکاب پس از ابلاغیه هیات وزیران به مجموعه وزارت‌خانه‌های مختلف در خصوص حمایت از تولید داخلی و شرکت های دانش بنیان، با توجه به شعار سال و سیاستگذاری وزارت نیرو، حمایت از شرکت های دانش بنیان را در محورهای تجاری سازی، صادرات کالا و حمایت از ساخت داخلی و در راستای تامین نیازهای اساسی آب و برق کشور، در دستورکار خود قرار داده است.

بنا بر این گزارش این مجموعه طی فراخوانی از همه شرکت های دانش بنیان برای همکاری و ارائه دستاوردهای نوین دعوت کرد، بر همین اساس شرکت های دانش بنیان در یک کمیته مشترک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد انرژی و سندیکای برق کشور، به بخش و به عبارتی نوع یک و نوع دو تقسیم شدند.

در این نمایشگاه 19 شرکت نوع یک در غرفه ساتکاب‌، مرحله تجاری سازی را پشت سر گذاشته و قابلیت سرمایه گذاری در پروژه های ملی صنعت برق را دارند، هدف ساتکاب حمایت معنوی این شرکت ها در توسعه و صادارت محصولات است و 30 شرکت نوپا و نوع دو در سالن دائمی نمایشگاه بین المللی مستقر هستند و دارای محصولات شناخته شده و در نوع خود منحصر به فردی هستند که در اقدامی برجسته و قابل توجه با مدیریت و راهبری وزیر نیرو مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ دانش بنیان از جمله فناپ که دارای تعداد زیادی از نخبگان دانشگاهی کشور است و در حوزه توسعه نرم افزارها، اسکادای ملی، راه اندازی سامانه تجاری سازی یکپارچه در صنعت آب و برق فعال است از جمله اقدمات ساتکاب محسوب می شود.

مجموعه ساتکاب شرکت‌هایی با زیر ساخت‌های هوش تجاری و سیستم‌های انبار داده (Data Warehouse)، سازنده موتورهای الکتریکی کاملا ساخت داخل و قابل رقابت با برندهای بین المللی اروپایی و آمریکایی و جزء 8 برند برتر دنیا، شرکت سازنده موتورهای القایی مخصوص کولرهای آبی که تا 50 درصد در کاهش مصرف برق موثر است، شرکت های اپراتوری دارای هوش مصنوعی برای نظارت تصویری خطوط لوله برای افزایش ایمنی و مدیریت تصویر، شرکت های تولید کلیدهای فشار قوی قابل رقابت با شرکت‌های مطرح دنیا همچون اشنایدر و زیمنس جهت تولید انبوه و تولید بار را اول تحت حمایت خود دارد.

​ساتکاب علاوه بر حمایت مالی و معنوی از تمامی شرکت‌های دانش بنیان، به شرکت‌هایی که به اخذ مجوز از شورای اقتصاد و هیات دولت نیازمندند، کمک می‌کند.








نام:
ایمیل:
* نظر: