اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 22 November 2022
مدیرعامل برق حرارتی عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در یک‌سال اخیر توانسته‌ایم برای نخستین بار یک واحد جدید نیروگاهی را در مدت زمان هشت ماه نصب و راه‌اندازی کنیم، گفت: 132 نیروگاه حرارتی با برخورداری از 640 واحد نیروگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند، و از ابتدای مهرماه به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده حدود 107 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون بیش از 33 هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده است.
فعالیت 132 نیروگاه حرارتی در کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، عبدالرسول پیشاهنگ در نشست خبری حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این شرکت برای گذر موفق از پیک تابستان 1401، افزود: در دوره منتهی به پیک تابستان امسال با انجام 94 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی توانسته‌ایم روزهای اوج مصرف برق تابستان را با ضریب آمادگی 98 درصدی نیروگاه‌های حرارتی سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در یک‌سال اخیر توانسته‌ایم برای نخستین بار یک واحد جدید نیروگاهی را در مدت زمان هشت ماه نصب و راه‌اندازی کنیم، افزود: در راستای پروژه‌های پیک تابستان امسال توانسته‌ایم چهار هزار و 400 مگاوات واحد جدید نیروگاهی را وارد مدار کرده و ظرفیت واحدهای موجود را نیز هزار و 35 مگاوات ارتقا دهیم تا با احتساب افزایش ظرفیت صورت گرفته در بخش‌ انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید پراکنده و... به رکورد افزایش 6 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور دست پیدا کنیم.

فعالیت 132 نیروگاه حرارتی در کشور 

وی با بیان اینکه 132 نیروگاه حرارتی با برخورداری از 640 واحد نیروگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از ابتدای مهرماه به منظور تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده حدود 107 هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون بیش از 33 هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده است و امیدواریم تا پایان اردیبهشت‌ماه بتوانیم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

مدیرعامل برق حرارتی با اشاره به برنامه‌‌ریزی صورت گرفته برای توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور، ادامه داد: برای تامین برق پایدار پیک تابستان سال آینده، برنامه احداث سه هزار و ۲۶ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط برق حرارتی، هزار و ۴۷۸ مگاوات نیروگاه حرارتی توسط صنایع و ۵۱۵ مگاوات ارتقای ظرفیت عملی تولید واحدهای حرارتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی نیاز مصرف برق تابستان را حدود 69 هزار مگاوات برشمرد و افزود: این میزان مصرف در فصل زمستان به 39 هزار مگاوات کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه از ابتدای مهرماه تمامی واحدهای راندمان پایین و فرسوده از مدار خارج می‌شوند و به دست گروه‌های تعمیراتی سپرده می‌شوند.

 تنوع‌بخشی به سبد سوخت نیروگاه‌ها

پیشاهنگ با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای تنوع‌بخشی به سبد سوخت نیروگاه‌ها، گفت: در این زمینه نیز علاوه بر برنامه‌ریزی برای احداث پنج نیروگاه‌ زغال‌سوز در تلاشیم تا امسال بتوانیم نخستین نیروگاه‌ زمین‌گرمایی کشور را در شهرستان مشگین‌شهر اردبیل وارد مدار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نیروگاه‌های حرارتی استفاده از گاز طبیعی در فصل زمستان است خاطرنشان کرد: در طول سال، 90 درصد سوخت نیروگاه‌ها از گاز طبیعی تامین می‌شود و در مناطقی مانند تهران از سال 88 تاکنون یک لیتر مازوت در نیروگاه‌های پایتخت مصرف نشده است.





نام:
ایمیل:
* نظر: