اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - 21 November 2022
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در حاشیه نمایشگاه صنعت برق مطرح کرد:
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه در شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان‌وبلوچستان خلاقیت‌های منحصر بفردی برای توسعه و نگهداشت نیروی انسانی صورت گرفته است، گفت: در وزارت نیرو نگاه ویژه‌ای به برخی از استان‌ها از جمله سیستان‌و‌بلوچستان، خوزستان و غیره به منظور جذب و نگهداشت منابع انسانی وجود دارد.
نگاه ویژه وزارت نیرو برای جذب و نگهداشت منابع انسانی در استان سیستان و بلوچستانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مریم کارگرنجفی در حاشیه بازدید از بیست‌ودومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران به سفر اخیر خود به استان سیستان‌و‌بلوچستان اشاره کرد و گفت: استان سیستان‌وبلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، فواصل شهرهای این استان نیز با یکدیگر زیاد است. از این‌رو، رفت‌و‌آمد و جذب و نگهداشت نیروی انسانی در این استان با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبروست.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو افزود: بر همین اساس تلاش کردم نخستین سفر خود را با ورود به معاونت تحقیقات‌و‌منابع انسانی وزارت نیرو به این استان اختصاص دهم، چرا‌که سفر به سیستان‌و‌بلوچستان جزو اولین سفرهای رییس جمهور دولت سیزدهم بود، در آن بازه هننوز ستادهای مردمی تشکیل نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به فاصله زیاد این استان از پایتخت بعضاً شاهد کاهش سفرهای مسئولان به این استان هستیم. از این رو سفر مسئولان به منظور آگاهی از چالش‌ها و بررسی درخواست‌ها، جزو مطالبات مردمی مطرح شد.

کارگرنجفی با بیان اینکه در شرکت برق منطقه‌ای استان سیستان‌وبلوچستان خلاقیت‌های منحصر بفردی برای توسعه و نگهداشت نیروی انسانی صورت گرفته است، ادامه داد: طی بازدید جلسات مختلفی از جمله جلسه «انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب‌و‌برق»، «جلسه با حضور همکاران شرکت‌های تابعه و وابسته» و «جلسه پرسش‌وپاسخ» برگزار شد. با توجه به بالا بودن حجم سوالات و مطالبات، هماهنگی‌های لازم به منظور حضور معاونان دفتر منابع انسانی وزارت نیرو تا پایان ماه جاری به این استان صورت گرفت.

وی یادآور شد: از جمله مطالبات برحق مدیران استان سیستان‌و‌بلوچستان این بود که نباید در حوزه جذب و نگهداشت منابع انسانی نگاهی یکسان به کل کشور شود؛ جذب و نگهداشت نیرو در برخی از استان‌ها به دلیل دارا بودن شرایط خاص با مشکلات و محدودیت‌هایی همراه است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در همین رابطه تصریح کرد: بر همین اساس حتما نگاه ویژه‌ای به برخی از استان‌ها از جمله سیستان‌و‌بلوچستان، خوزستان و غیره به منظور جذب و نگهداشت منابع انسانی خواهیم داشت و برنامه‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی خواهیم کرد.

کارگرنجفی با اشاره به عدم وجود و فعالیت مراکز آموزش خصوصی در استان سیستان‌و بلوچستان و غیرفعال بودن مجتمع آموزشی در این استان، ابراز داشت: بر همین اساس افراد به منظور بهره‌مندی از امکانات آموزشی ناگزیر هستند به استان‌های مجاور سفر کنند که این امر هزینه‌‌بر است، با درنظر گرفتن این مهم و در راستای رفع این چالش، مقرر شد رئیس مرکز آموزش‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای وزارت نیرو سفر ویژه‌ای را به این استان داشته باشد تا با پیگیری‌های لازم شرکت‌های خصوصی را شناسایی و مجوزهای مورد نیاز آموزشی برای این شرکت‌ها اخذ کنیم.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد، تعدادی از همکاران برق منطقه‌ای استان سیستان‌وبلوچستان به منظور شرکت در نشست تخصصی در حوزه توسعه مدیریت، آموزش و منابع انسانی به تهران سفر کنند و با حضور همه همکاران در حوزه معاونت و شرکت‌های مادر تخصصی گزارش‌ها، خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را در این زمینه ارائه دهنند. در این جلسه ضمن تجلیل و قدردانی، مباحث مطرح شده مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی درباره سفر آتی این معاونت خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است سفر آتی در خدمت مردم خوزستان باشیم. البته اولویت با استان‌هایی است که ستاد مردمی در آن‌ها تشکیل نشده بود، چراکه از ابتدای دولت تا به امروز به اتفاق رییس جمهور از 25 استان بازدید صورت گرفته است.





نام:
ایمیل:
* نظر: