اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - 20 November 2022
بیست‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران صبح امروز با حضور وزیر نیرو و 350 شرکت داخلی ،22 نماینده شرکت‌های خارجی از 9 کشور جهان افتتاح شد.
آغاز به کار بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایرانبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، بیست‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران، صبح امروز 29 آبان‌ماه با حضور "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو، معاونان و مدیران ارشد صنعت برق و تعدادی از میهمانان خارجی افتتاح و آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه بیست‌و‌دوم، 350 شرکت داخلی و22 نماینده شرکت‌های خارجی از 9 کشور جهان حضور یافتند؛ این نمایشگاه طی روزهای 29 آبان‌ماه تا دوم آذرماه در 11 سالن نمایشگاهی دایر و پذیرای متخصصان، صنعت‌گران و علاقه‌مندان است.

برگزاری نشست‌های تخصصی و خبری و نیز برپایی کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور است.

بر اساس این خبر، نشست تخصصی «توانمندی‌های ساخت داخل صنعت نیروگاهی کشور» روز یکشنبه در نخستین روز از برپایی این نمایشگاه ساعت 13:30 با حضور مسئولان و نمایندگانی از شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی، سندیکای صنعت برق، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه نیرو، شرکت مپنا و دفتر فناوری و بومی‌سازی نیروگاه‌ها برگزار می‌شود.

از جمله مباحثی که در این نشست تخصصی مطرح می‌شود، «اقتصاد و سرمایه‌گذاری در تولید برق حرارتی» و «مسائل فنی در بهره‌برداری و ارتقای بهره‌وری تولید برق حرارتی» خواهد بود.

«راهکارهای ارتقای سطح همکاری و تعامل‌ بخش خصوصی صنعت برق با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی در راستای توسعه فناوری‌های نوین مورد نیاز» عنوان دومین نشست نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران است؛ این نشست روز دوشنبه 30 آبان‌ماه ساعت 10:30 در محورهای «نیاز بخش تحقیق و توسعه بازار صنعت برق به پژوهش‌های کاربردی»، «کاربردی و تجاری‌سازی تحقیقات و پروژه‌های دانشگاهی»، «راهکارهای ایجاد تسهیلات در تعامل مراکز تحقیقاتی و صنعتی» و«نقش تسهیلگری بخش حکمرانی صنعت برق» برگزار می‌شود.

در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی این دوره از نمایشگاه، نشست «راهکارهای توسعه بهینه‌سازی مصرف انرژی و الگوپذیر نمودن مصارف انرژی در کلیه بخش‌های مصرف با استفاده از توان بخش خصوصی صنعت برق» روز سه شنبه، یکم آذرماه ساعت 10:30 برگزار خواهد شد.

«تجربیات و اقدامات گذشته صنعت برق در بهینه‌سازی انرژی»، «برنامه‌های کلان وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف انرژی»، «بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در حال حاضر در سطح جهان و اروپا» و«توانمندی‌های بخش خصوصی صنعت برق در استانداردسازی و توسعه بهینه‌سازی انرژی» موضوعات سومین نشست تخصصی را تشکیل می‌دهند.

اما در چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی صنعت برق ایران، نشست «شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید بار اول و حمایت‌های موجود در قوانین کشور و نیازمندی‌های توسعه علمی و فناوری صنعت برق» با موضوعاتی چون «ثبت مالکیت مصوبات و عادی دانش‌بنیان»، «راهکارهای توسعه فناوری‌های دانش‌بنیان در صنعت برق کشور»، «تجاری‌سازی و تولید انبوه محصولات دانش‌بنیان»، «تبدیل دانش به محصول»، «دانش‌بنیان در فناوری اطلاعات» و «تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در صنعت برق» ساعت 10:30 برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه، 2 کارگاه آموزشی با موضوع «مدیریت مصرف برق و مشترکان» و«چالش‌های حوزه انرژی» توسط کارشناسان صنعت برق برای خبرنگاران تخصصی حوزه نیرو برگزار می‌شود.

لازم به توضیح است، نشست‌های تخصصی در طبقه دوم سالن خلیج فارس، سالن مروارید نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بیست‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران به مدت چهار روز و طی روزهای 29 آبان‌ماه تا دوم آذرماه با مشارکت 372 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری‌ است.

ساعت بازدید از بیست‌و‌دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران 8 صبح تا 15 عصر خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: