اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 16 November 2022
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه تولید دارو تاکید کرد و گفت: باید از کشور وارد کننده دارو به کشور صادرکننده دارو تغییر جهت دهیم و افزایش تولید و صادرات دارو در دستور باشد.
وزیر بهداشت: ورود بخش خصوصی به حوزه تولید دارو ضروری استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در همایش معاونان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ممنوعیت واگذاری داروخانه‌های دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: باید سیستم‌های نوین نظارتی در سازمان غذا و دارو مورد استفاده قرار گرفته و نظارت‌ها مستمر باشد و هیچ داروخانه بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار نشود.

وی با اشاره به طرح دارویار اظهار داشت: این طرح جلوی تخصیص بی‌حساب و کتاب ارز ترجیحی، تعارض منافع و قاچاق دارو را گرفت.

عین اللهی با بیان اینکه تابع قانون هستیم، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرط کرده بودند که قیمت دارو نباید افزایش یافته و نرخ آن باید مانند شهریور سال ۱۴۰۰ باشد که بهترین راه برای تحقق آن اجرای طرح دارویار بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در طرح دارویار همه اجزا برنامه‌ریزی و پیش بینی شده بود، تصریح کرد: مبحث دارو، بسیار پیچیده است و  از همه کسانی که صنایع دارویی را در این شرایط سرپا نگه داشتند، قدردانی می‌کنیم زیرا تحریم‌ها را بی‌اثر کردند.

عین‌اللهی ضمن تاکید بر اینکه در سازمان غذا و دارو تعارض منافع و سوءاستفاده، خط قرمز ما محسوب می‌شود، ادامه داد: مسئولان غذا و دارو در مرکز و استان‌ها بدانند که کوچکترین سوءاستفاده تحمل نخواهد شود و اغماضی هم صورت نخواهد گرفت.

ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه تولید دارو
وزیر بهداشت بر ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه تولید دارو تاکید کرد و گفت: باید از کشور وارد کننده دارو به کشور صادرکننده دارو تغییر جهت دهیم و افزایش تولید و صادرات دارو در دستور باشد.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه برای داروسازان منافع ملی باید در اولویت باشد نه منافع محلی افزود: فرآیند توزیع دارو باید براساس آمایش سرزمینی صورت گیرد و در شرایط کنونی باید در همه زمینه های بهداشتی و درمانی، به صورت جهادی و شبانه‌روزی کار کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: