اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 16 November 2022
امیرعبداللهیان:
وزیر امور خارجه گفت:موضع آمریکا در قبال مذاکرات رفع تحریم‌ها ریاکارانه است.
آخرین تبادل پیام با آمریکا در کمتر از ۷۲ ساعت پیش رخ دادبه گزارش عصرپرس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، گفت: آمریکایی‌ها واقعا ریاکارانه برخورد می‌کنند؛ پیام‌های ما با طرف آمریکایی به صورت مستمر تبادل می‌شود؛ آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته انجام شد.

وی در مورد ادعای اخیر مطرح شده در رسانه‌ها به نقل از از «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اظهار کرد: آمریکا از طرف برخی از وزرای خارجه به ما پیام‌هایی مبنی بر شتاب داشتن در رسیدن به توافق را می‌دهند؛ در عین حال رابرت مالی در مصاحبه با رسانه‌ها می‌گوید برجام در اولویت ما نیست و به تحریکاتی که آمریکا قصد دارد در اغتشاشات در ایران داشته باشد، اشاره می‌کند؛ هدف آمریکایی‌ها کاملا روشن است؛ آن‌ها می‌خواهند از این طریق اعمال فشار کنند تا ما از خطوط قرمز خودمان در مذاکرات عبور کنیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آن چه برای ما در مذاکره و تبادل پیام‌ها مهم است، منافع ملی مردم عزیزمان است و از این امر تخطی نخواهیم کرد، اما برای عبور از تحریم‌ها و برداشته شدن تحریم‌ها در مسیر مذاکرات قویا به کار خود ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: این وظیفه دستگاه دیپلماسی است درباره برجام با همه ضعف و قوت‌هایی است که دارد؛ در مذاکراتی که ما در ماه‌های گذشته داشتیم، توافق با همه طرف‌ها وجود دارد که در صورتی که طرف‌های دیگر به تعهداتشان بازگردند و برجام برای ما خوب کار کند، ما از این فرصت و ظرفیت استفاده کنیم.

امیرعبداللهیان: برخی مقامات اروپایی به اهداف حزبی بیش از منافع ملی کشورشان توجه دارند
«امیرعبداللهیان» همچنین تاکید کرد: ما برای مذاکره، مذاکره نکردیم، بلکه برای نتیجه مذاکره کردیم؛ به رابرت مالی و مقام‌های آمریکا توصیه می‌کنم که دست از ریاکاری بردارند.

وی در پایان در مورد نشست آتی شورای حقوق بشر درباره ایران، گفت: در خصوص نشست فوق العاده شورای حقوق بشر پیام های لازم را به طرف‌های اروپایی دادیم؛ با برخی از وزرای خارجه اروپا از جمله جوزپ بورل، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت کردیم؛ اگر این مسیر غیر سازنده را اروپایی‌ها متوقف نکنند، با پاسخ متقابل اما موثر ما مواجه خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: