اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 14 November 2022
با اجرای طرح انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج صورت می گیرد؛
مدیر اجرایی پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج ، گفت: با اجرای طرح انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج آب شرب پایدار برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان تا افق ۱۴۲۵ تامین می شود.
تامین آب پایدار برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری سنندج تا افق ۱۴۲۵به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، حبیب ا... علی اصغری در بازدید خبرنگاران از روند عملیات اجرایی سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با تاکید براینکه این طرح یکی از مهمترین رویدادهایی است که برای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج  اجرایی سده، گفت: اعتبار این طرح  850 میلیارد تومانی در مدت کمتر از دو سال و با همت ‌و تلاش قریب به 600 نفر از مهندسان و کارگران ایرانی که اکثراً بومی استان کردستان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه به زودی مردم شهر سنندج از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند خواهند شد، افزود: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج 27 کیلومتر می باشد که در حال حاضر با اتمام لوله گذاری مسیر انتقال تا ورودی تصفیه خانه آب سنندج جهت تست هیدرو استاتیک آبگیری شده است . 

علی اصغری ادامه داد: عملیات ساختمانی و لوله گذاری ، نصب تجهیزات انتهای پروژه در محوطه تصفیه‌خانه آب سنندج نیز در مرحله تکمیل شده همچنین میزان پیشرفت کل پروژه تاکنون به 97 رسیده است و با برنامه ریزی های انجام شده پس از اتمام عملیات اجرایی باقیمانده به زودی شاهد افتتاح پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج خواهیم بود . 

تامین آب پایدار برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری سنندج تا افق ۱۴۲۵

براساس این گزارش،  طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است که در این میان  27 کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی‌متر منشعب شده و با بهره برداری از آن سالانه امکان انتقال 57 میلیون متر‌مکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل 700 هزار نفر، در افق سال 1425، ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند.





خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: