اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 08 November 2022
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی خبر داد؛
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از توانمندسازی۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آینده خبر داد.
توانمندسازی ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آیندهبه گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه نجفی با بیان اینکه در رویکردهای جدیدی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، برنامه‌ها و طرح‌هایی که میز معلم را شلوغ کرده بود، کنار گذاشته‌ شده است، گفت: تمام سعی ما این است که معلم متمرکز بر برنامه درسی باشد. دومین رویکردی که در این نشست طرح شد این بود که برای مسائل تربیتی دیگر نیاز به بخشنامه نداریم و در این رابطه میثاق نامه امضا می‌کنیم. همچنین از ساختار هرمی عبور می‌کنیم و به سمت ساختار شبکه‌ای حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث تمرکز روی برنامه درسی هدف اصلی ما توانمندسازی معلم است که در این خصوص، تمامی برنامه‌ها با جزییات ارائه ‌شده است. امسال ۱۲۰ هزار معلم را آموزش می‌دهیم و بر اساس چشم‌انداز سه‌ساله، ۳۶۰ هزار معلم مقطع ابتدایی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در پایان گفت: البته برای پایه اول ابتدایی نیاز به اقدامی ضرب العجلی بود که بسته‌هایی را به‌صورت خودآموز توليد كرديم و کلیه ابزارها نیز برای یادگیری توسط معلم فراهم است. این بسته می‌تواند اساس شکل‌گیری تفکر را در دانش‌آموزان شکل دهد. با این بسته که در اختیار معلم قرارگرفته و به دانش‌آموز تدریس خواهد شد، ذهن دانش‌آموز آماده می‌شود تا قدرت تجزیه‌وتحلیل را برای سال‌های آینده داشته باشد.

در ادامه این مراسم از سامانه تخصصی شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل و بسته زبان‌آموزی مقطع ابتدایی توسط وزیر آموزش‌وپرورش رونمایی شد و میثاق نامه همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی سراسر کشور به امضا رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: