اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - 30 October 2022
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها موظفند مزایای قانون حمایت از خانواده را برای مردم تبیین کنند، گفت: اگر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به درستی و کامل اجرا شود می تواند یک جهش در حوزه فرزندآوری ایجاد کند.
اجرای صحیح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌تواند مشوق فرزندآوری باشدبه گزارش عصرپرس؛ «بهمن امیری‌مقدم» در نشست ستاد خانواده و جمعیت افزود: متاسفانه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد، کاهش فرزندآوری اگر با همین منوال تداوم یابد، تا ۳۰ سال آینده میانگین سنی جمعیت کرمانشاه به بالای ۴۵ سال می‌رسد که بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت‌های بسیار خوبی در زمینه درمان رایگان ناباروری، حمایت‌های بیمه‌ای، مرخصی‌های دوران بارداری و پس از بارداری بانوان شاغل، تسهیلات مشوق‌های حوزه فرزندآوری انجام گرفته که باید در مورد ابعاد آن به صورت گسترده اطلاع رسانی شود.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد: این قانون حمایتی باید متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی استان کرمانشاه بومی سازی شود تا شاهد اثرگذاری بیشتر آن باشیم.

امیری مقدم تاکید کرد: وظایف حمایتی هر دستگاه در لحظه تولد نوزاد باید در اختیار خانواده ها قرار داده شود تا آن را پیگیری کنند.

وی در ادامه افزود: بانک‌ها باید وام‌های ازدواج و فرزندآوری را بر اساس قانون و به دور از تبعیض و در سریع ترین زمان ممکن پرداخت کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش وی ارائه آموزش‌های علمی و کابردی در پیش از ازدواج را لازمه یک زندگی مشترک پایدار دانست و گفت: ارائه این آموزش‌ها به داشتن یک زندگی خوب و سالم کمک می‌کند و بسیاری از زندگی‌ها را نجات می‌دهد.

امیری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: ازدواج سفید و در واقع ازدواج سیاه، منفورترین نوع ازدواج و سوغات شوم غرب است که باید آن را در جامعه اسلامی ریشه کن کرد.

وی همچنین خواهان جمع آوری مراکز سقط جنین زیرزمینی و برخورد جدی با متخلفان این حوزه شد.

امیری مقدم عنوان کرد: آمار فرزندآوری در گذشته در میان عشایر و روستاییان بسیار بالا بود و باید این فرهنگ دوباره تشویق شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: