اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 28 May 2017
رییس پلیس راهنمایی رانندگی استان البرز خبرداد
تلفات جاده ای در شهرهای البرز از سال ۹۲ تا سال ۹۵ از ۱۱۳ نفر به ۹۱ نفر رسیده که در کمتر استانی چنین کاهشی ثبت شده است.
کاهش چشمگیر تلفات رانندگی در شهرهای البرزبه گزارش خبرنگار کرج خبرگزاری عصر پرس، رییس پلیس راهور استان البرز در جلسه شورای ترافیک استان البرز ضمن اعلام این خبر، با اشاره به اینکه البرز در حوزه ترافیکی امن ترین استان کشور است گفت: این ادعا با استفاده از مولفه های علمی با پارامتر هایی از جمله جمعیت، تردد و طول مسیر قابل اثبات است.
سرهنگ همایون شریفی افزود: بر اساس گزارش پزشکی قانونی استان در ۲ ماهه اول سال ۹۶ فوت شدگان در تصادفات درون شهری ۹ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۴ درصدی مواجه بودیم.
وی اضافه کرد: طی دو ماه نخست امسال ۱۷۰ مجروح در اثر تصادفات درون شهری گزارش شده که در مقایسه با آمار ۱۸۲ نفری مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۷ درصدی بودیم.
شریفی اضافه کرد: ۷۰۰ مورد تست الکل از رانندگان خاطی در این مدت گرفته شده که ۷۴ مورد مثبت بوده که در این خصوص شاهد افزایش ۲۲۲ درصدی تست ها نسبت به سال گذشته هستیم که به این آمار باید توجه ویژه ای شود. 
وی گفت: سهم سازمان های دولتی از تخلفات ظرف ۲ ماه اول سال ۱۰ مورد بوده که در این رابطه انتظار همراهی بیشتری وجود دارد.
رییس پلیس راهور البرز افزود: در سال ۹۵ حدود ۴۴ نقطه حادثه خیز توسط شهرداری اصلاح شد ولی همچنان ۸۴ نقطه نیاز به ترمیم و اصلاح دارد.
سرهنگ شریفی در پایان گفت: اگر کنترل و نظارت با دوربین های ترافیکی انجام شود 30 درصد تخلفات کاهش پیدا میکند.

نام:
ایمیل:
* نظر: