اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017
ایران در ۴ ماه نخست ۲۰۱۷میلادی، ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته میلادی با ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تن، ۱۴ ممیز 3 دهم درصد رشد را نشان می دهد.
ایران فولادی تر شدبه گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری عصرپرس، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه آوریل ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۷۳۵ هزار تن فولاد خام تولید کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و ۵۰۹ هزار تن بود.

میزان تولید ۶۷ کشور تولید کننده فولاد خام در در ۴ ماهه نخست ۲۰۱۷، ۵۵۰ میلیون و ۸۴۱ هزار تن فولاد تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی با ۵۲۳ میلیون و ۷۲۸ هزار تن، 5 ممیز 2 دهم  درصد رشد تولید داشت و در این میان  چین با ۲۷۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تن، بزرگترین تولید کننده فولاد خام بوده که به تنهایی حدود ۵۰ درصد تولید فولاد جهانی را به خود اختصاص داده است.

فولادسازان بزرگ دیگر جهانی پس از چین به ترتیب ژاپن با ۳۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تن، هند با ۳۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن، آمریکا با ۲۷ میلیون و ۹ هزار تن، روسیه با ۲۳ میلیون و ۹۸۹ هزار تن، کره جنوبی با ۲۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تن و آلمان با ۱۴ میلیون و ۸۱۸ هزار تن هستند.

ایران با توجه به ظرفیت های موجود در کشور و توانمندی نیروهای داخلی میتواند ضمن افزایش تولید این محصول پرکاربرد و استراتژیک از بسیاری از رقبا از نظر تولید پیشی بگیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: