اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - 05 October 2022
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان با هجمه رسانه ای خود و برای رسیدن به اهداف شوم شان که همانا بازماندن دانش آموزان ایرانی از رشد علمی و فرهنگی است، به دنبال تعطیل کردن مدارس کشور هستند.
دشمنان با هجمه رسانه‌ای خود دنبال تعطیلی مدارس کشور هستندبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، یوسف نوری در سفر یکروزه خود به قزوین در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی و حضوری شدن مدارس پس از ۲۶ ماه به دلیل شیوع کرونا،گفت: به همکاران خود توصیه کردیم آموزش ها را حضوری دنبال و برگزار کنند و از اولیا هم می خواهیم تا به این روند کمک کنند تا فرزندانشان از حیث تحصیلی دچار مشکل و افت نشوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توطئه های دشمن و هجمه آنها به آموزش و پرورش و دانش آموزان، گفت: در دوران کرونا که مدارس ما تعطیل بود در سایر کشورها کلاس ها حضوری برگزار می شد و در آن زمان کسی معترض نشد چرا مدارس ما مجازی است اما اکنون به دنبال برای پیگیری اهداف شوم خود به دنبال غیرحضوری کردن مدارس ما با استفاده از تبلیغات و هجمه های رسانه ای هستند.

نوری با بیان اینکه امروز کشورما در جایگاه برتر حوزه های فناوری قرار دارد و دانش آموزان میهن اسلامی در رقابت های جهانی و بین المللی امسال موفق به کسب ۲۰ نشان طلا شدند، اظهار داشت: دشمن می خواهد ما را از ریلی که در آن قرار گرفته ایم خارج کند.

رویکرد دولت سیزدهم توسعه عدالت آموزشی است

نوری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توسعه عدالت آموزشی و حمایت از مناطق محروم است تا کسی از تحصیل بازنماند،افزود: به عنوان نمونه در نقاط محروم استان قزوین برای ۱۷ دانش آموز ۱۷ معلم داریم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش به دنبال مدیریت جریان ورود به حرفه معلمی است و تاکید می کنم تنها ۲ راه برای ورود به آموزش و پرورش مورد تأیید قانون است که شامل آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ورود از طریق دانشگاه فرهنگیان با شرکت در کنکور است.

نوری در ادامه با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،گفت: در این رابطه هزار و ۷۰۰ نیرو برای اجرای این سند به عنوان رهیاران اصلی تربیت شده اند و کارها در مرحله دوم اجرا و پیشبرد این سند آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین تلاش دارد تا دانش آموزان از حالت تک بعدی و تک ساحتی به تمام ساحتی تبدیل شوند و در همه عرصه ها به رشد و اعتلا برسند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق کشور با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم،اظهار داشت: همه تلاش خود را برای حل این مساله به کار گرفته ایم./ایرنا 
نام:
ایمیل:
* نظر: