اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017
توزیع کالاهای اساسی و پرمصرف (برنج ، شکر، گوشت و مرغ )با قیمت مصوب از روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در سراسرکشور شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
عرضه به موقع کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضانبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار عرضه ۳۰ هزار تن برنج، ۲۰ هزار تن مرغ، ۲۰ هزار تن شکر و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول در وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
از سویی دیگر برای کنترل قیمت ها نیز دستورالعملی به واحد های نظارتی ابلاغ شده است تا در خصوص اقلام اساسی مورد تقاضای مردم که شامل ۱۳ قلم کالای دسته‌بندی شده است نظارت بیشتری صورت گیرد.

نظارت و کنترل قیمت کالاهای اساسی 
با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان، شاهد نظارت و بازرسی هرچه بیشتر توسط واحدهای ناظر در مورد قیمت ۱۳ قلم کالای پر مصرف خواهیم بود.
اقلام مورد تقاضا در ماه مبارک رمضان لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شکر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه اعلام شده که براین اساس و بر اساس ابلاغیه دستورالعمل طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در استان تهران با حداکثر ظرفیت بازرسی و نظارت انجام خواهد شد.

عرضه گوشت مرغ و قرمز با قیمت تنظیم بازار
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد و روزانه ۲ تا ۳ هزار لاشه گوشت گوسفندی تنظیم بازاری در ماه رمضان خبر داد. علیرضا ولی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد ذخیره سازی شده به صورت عمده درب سردخانه ۵۳۰۰ تومان است، افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد برای مصرف کننده با احتساب هزینه حمل و نقل ۵۷۰۰ تومان است. وی گفت: گوشت گرم مرغ نیز در میدان بهمن تهران هر کیلو ۶۱۰۰ تا ۶۲۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر بصورت خرده فروشی بطور میانگین با هزار تومان افزایش در حدود ۷۵۰۰ تومان توزیع می‌شود. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: گوشت مرغ منجمد بصورت شبانه روزی در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین و نمایشگاه های طرح ضیافت توزیع می‌شود.
علیرضا، ولی درباره قیمت و چگونگی توزیع گوشت قرمز نیز گفت: گوشت قرمز منجمد وارداتی به قیمت هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان و گوشت قرمز منجمد تولید داخل نیز با قیمت ۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.
وی در خصوص قیمت گوشت قرمز گرم نیز گفت: بخشی از واردات به صورت گوشت گرم انجام شده است و در ماه مبارک رمضان به صورت شقه و با قیمت هر کیلوگرم ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود. همچنین گوشت قرمز گرم گوسفندی نیز به صورت بسته بندی با قیمت ۴۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

توزیع ۳۰ هزار تن برنج و ۲۰ هزار تن شکر
یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در خصوص آخرین اقدامات دولت برای عرضه تنظیم بازاری برنج و شکر گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۰ هزار تن برنج با قیمت ۲۷۰۰ تومان و ۲۰ هزار تن شکر سفید به قیمت ۲۸۵۵ تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود.

یزدان سیف با بیان اینکه با عرضه به موقع سعی کردیم اجازه افزایش قیمت برای محصولاتی چون برنج و شکر که در ماه مبارک رمضان مصرف بیشتری دارد ندهیم گفت: عرضه شکر و برنج در حدی است که مازاد بر مصرف است و خریدار ندارد. وی در مورد واردات جدید شرکت بازرگانی دولتی برای جایگزینی ذخیره استراتژیک برنج و شکر گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی خریداری شده که در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.

ثبات قیمت میوه و سبزی در آستانه ماه رمضان
حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز اعلام کرد که تولید، عرضه و قیمت انواع سبزیجات مصرفی در آستانه ماه مبارک رمضان مناسب است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و گزارشی از آسیب دیدن تولید یا نبود محصول برای عرضه به ما موجود نیست؛ بنابراین دلیلی برای تغییر قیمت آن وجود ندارد. مهاجران با بیان اینکه قیمت انواع سبزیجات در روزهای گذشته هیچ تغییری نکرده است، به ایسنا گفت: هم‌اکنون هر کیلوگرم قیمت سبزی خوراکی از ۱۵۰۰ تا ۲ هزار تومان و هر کیلوگرم سبزی آشی و پلویی از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.

افزایش قیمت نان نداریم
رییس اتحادیه نانوایان سنتی نیز اعلام کرد که هیچ مشکلی برای تامین نان در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و قیمت انواع نان نیز تغییری نخواهد کرد. قاسم زراعتکار با بیان اینکه برای تامین آرد مورد نیاز نانوایی ها و نان برای شهروندان هیچ مشکلی وجود ندارد به ایسنا گفت: قیمت انواع نان نیز همان نرخ های سال ۱۳۹۳ بوده و تا کنون تغییری نکرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: