اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - 26 September 2022
مراسم تشییع پیکر امین تارخ با حضور جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزارشد.
پیکر امین تارخ در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا آرام گرفتبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس، مراسم خاکسپاری امین تارخ امروز دوشنبه چهارم مهرماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا با حضور جمعی از هنرمندان کشور برگزار شد.

دو روز از درگذشت نابهنگام امین تارخ بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون می‌گذرد و امروز دوستان، خانواده و علاقه‌مندانش برای وداع با او در قطعه هنرمندان گرد هم جمع شده‌ بودند.

در این مراسم نیما تارخ (فرزند امین تارخ) با اشاره به اینکه روز سختی است و تصور رسیدن آن را نداشت، گفت: من کسی را اطرافم نمی‌شناختم که عمیق‌تر از امین تارخ اطرافیانش را بشناسد و بیشتر از او امید داشته باشد. همیشه همه را به امیدواری دعوت می‌کرد و دوست داشتم روزهای بهتری را با او شریک می‌شدم. پدرم برای من فقط پدری نکرد. پدرم خودش را در ما و شاگردانش تکثیر کرده و هرگز نمی‌میرد. روح او را همه جا می‌بینیم و می‌دانم همیشه هست و آموزشگاهش هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند چون به یک ساختمان آجری روح بخشید. 

در آخر نماز میت بر پیکر او خوانده شد ومراسم خاکسپاری برگزار گردید.

براساس این گزارش، امین تارخ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون 2 مهر ماه به علت عوارض سکته قلبی در ۶۹ سالگی از دنیا رفت.

امین تارخ متولد مرداد ماه سال ۱۳۳۲ در دهه ۵۰ از دانشکده هنرهای نمایشی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و در طول حدود نیم قرن فعالیت در عرصه بازیگری نقش‌های ماندگاری را در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد.

او همچنین در سال‌های گذشته با تاسیس یک موسسه آموزشی در حوزه بازیگری چهره‌های مطرحی را به سینمای ایران معرفی کرد.

از جمله آثار تارخ در سینمای ایران به «مرگ یزدگرد» بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، «پاییزان» به کارگردانی رسول صدرعاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی علی حاتمی، «مجسمه» ساخته ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی می‌توان اشاره کرد.

او در تلویزیون هم در سریال‌های زیادی بازی کرده ‌که یکی از نقش‌های ماندگارش در نقش «ابن سینا» بوده است.

پیکر امین تارخ در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا آرام گرفت

«سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جراحت» از دیگر سریال‌های شاخص این بازیگر است که در خاطر بسیاری از علاقه مندانش ثبت شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: