اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 27 May 2017
پنجمین اجلاس مجمع جهانی کاهش خطرپذیری سوانح در مکزیک
نشان برتر جایزه بین المللی دو سالانه ساساکاوا در حوزه کاهش مخاطرات سوانح در پنجمین اجلاس مجمع جهانی کاهش خطرپذیری سوانح در شهر کانکن مکزیک، طی مراسمی به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اهدا شد.

کسب جایزه بین المللی ساساکاوا  توسط  جمهوری اسلامی ایران

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در راس هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به پنجمین اجلاس مجمع جهانی کاهش خطرپذیری سوانح در شهر کانکن مکزیک سفر کرده است.

 این جایزه از سوی هیات داوران، رئیس دفتر کاهش مخاطرات سوانح سازمان ملل و با حضور یوهی ساساکاوا، رئیس بنیاد ساساکاوا ژاپن به برگزیدگان اعطا شد.

بر اساس این گزارش، جمهوری إسلامی ایران در کنار برزیل، فیجی و پرتغال کاندیدای دریافت جایزه ساساکاوا هستند.

این جایزه به اشخاص یا سازمان هایی اهدا شود که در زمینه های پیشگیری، کاهش اثرات، آمادگی بیشتر، بازسازی با تکیه بهتر از گذشته ساختن اقدامات موفق و یا ابتکاراتی داشته باشند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز موفق به کسب یکی از دو مقام برتر این دوره برای بدلیل نوسازی و مقاوم سازی کلاس های درس و همچنین استفاده از خیرین مدرسه ساز شده است. 

گفتنی است امسال ٣ جایزه و یک لوح داده شد. کشورهای پرتغال، ایران و برزیل جایزه ساساکاوا و فیجی گواهینامه دریافت کرد که بر این اساس جایزه کشورمان به دکتر حسینی سفیر جمهوری إسلامی ایران در مکزیک تحویل داده شد.

شایان ذکر است که جایزه بین المللی ساساکاوا ویژه طرح های پیشرو در حوزه کاهش مخاطرات طبیعی است که هر دو سال یک بار به افراد و یا سازمان هایی اهدا می شود که با اقدامات و دستاوردهای خود در تحقق اهداف و اولویت راهبردهای تعیین شده سازمان ملل در حوزه کاهش خطرپذیری حوادث و سوانح طبیعی تلاش نموده اند.

از اهداف این جایزه تشویق کشورهای موفق به ارائه روش هایی نوین در کاهش خطرپذیری، بکارگیری راهکارهای اجرایی مبتنی بر نقش و حضور پررنگ مشارکت مردم، با نگرش بر توانمندسازی جوامع محلی و کاهش خطرپذیری شهری و تبادل و انتقال دانش فنی و تجربیات بدست آمده در حوزه کاهش مخاطرات سوانح، در میان کشورهای دنیا است.

جایزه ساساکاوا علاوه بر حوزه کاهش خطرپذیری در دو بخش ارتقای بهداشت جامعه و بهبود وضعیت محیط زیست نیز برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: