اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - 18 September 2022
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خبر داد:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ارج نهادن به فعالیت ‌های پژوهشی و فناوری دانشجویان را محور اصلی جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور عنوان کرد.
جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌ های علوم پزشکی برگزار می‌شودبه گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی، در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه این جشنواره هشتم مهرماه همزمان با اختتامیه کنگره ملی و بین ‌المللی پژوهشی دانشجویی به میزبانی دانشگاه اردبیل برگزار می شود، افزود: باید تمام تلاش‌ ها در بدنه وزارت بهداشت و دانشگاه‌ های علوم پزشکی در جهت حفظ روحیه هم ‌افزایی و تکثیر ایده‌ های خلاق به کار گرفته شود.

وی افزود: استقبال کم نظیر در ارسال مقاله در این دوره از کنگره ملی و بین المللی پژوهشی دانشجویی نیز یکی از جلوه‌ های این نشاط است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین از اقدامات رییس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قدردانی کرد و گفت: اشتیاق و تعهد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای هر چه بهتر این دو رویداد ستودنی است و مجموعه این تلاش ‌ها، چشم انداز برگزاری کنگره و جشنواره‌ ای با بالاترین کیفیت و بیشترین ضریب رضایت را نشان می ‌دهد.

به گفته وی، برگزاری جشنواره‌ ها و همایش‌ های دانشجویی راهی برای کاهش فاصله میان دانشگاه و دانشجویان خواهد بود.

دکتر پناهی، ارج نهادن به فعالیت ‌های پژوهشی و فناوری دانشجویان را به عنوان محور اصلی برگزاری جشنواره برشمرده و عنوان کرد: ضمن رصد و آشنایی با ظرفیت‌ ها و توانمندی‌ های پژوهشی و فناورانه دانشجویان، امکان ارزیابی آنها نیز برقرار می‌ شود و با ایجاد زمینه تعامل و تبادل تجربه، شرایط برای تقدیر از دانشجویان و کمیته ‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی برگزیده فراهم خواهد شد.

تشریح جزییات برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کمیته های تحقیقات و فناوری

در ادامه این نشست، دکتر نیما رضایی، دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به تشریح جزییات برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کمیته های تحقیقات و فناوری پرداخت و گفت: تلاش می‌ شود که این جشنواره مبنا و مبدا حرکتی نوین برای معرفی و تشویق فعالیت‌ های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویی باشد که به صورت سالانه و با سیاست گذاری و برنامه‌ ریزی کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی همزمان با کنگره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش اصلی برگزار خواهد شد، با اشاره به اینکه برای شناسایی و معرفی دانشجو در این جشنواره روش‌ های متعددی در نظر گرفته شده است، گفت: کمیته‌ های تحقیقات و فناوری دانشگاه ‌ها، شورای سیاست‌ گذاری تحقیقات و فناوری با استفاده از سامانه و نیز درخواست از سوی خود دانشجو، مجموعه روش های درنظر گرفته شده ای است تا شرایط برای مشارکت حداکثری فراهم باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: