اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 25 May 2017
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر از زنان حماسه آفرین تجلیل کرد.

از زنان حماسه آفرین خرمشهر تجلیل شد

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری عصر پرس، شهیندخت ملاوردی در همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: امیدوارم پس، از این پیروزی بر جنگ باشد نه در جنگ، مرور کردم که دو سال قبل همایش پرواز پرستوها را در خرمشهر برگزار کردیم.

وی افزود: به رغم حضور زنان در عرصه های مختلف دفاع مقدس از حضور مستقیم در نظامی گری و امدادگری  این زن های بی ادعا فراموش شدند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ابتکار معاون خود در امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: موفق شدیم سردیس خانم محبوبه دانش را در میدان شهدا نصب کردیم.

ملاوردی گفت: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند با برگزاری همایشی یاد دو شهیده بزرگوار خرمشهر را گرامی داشتیم و وظیفه ما حفظ و پاسداری این ارزش ها و انتقال آن به نسل جوان است.

وی خاطر نشان کرد: باید با تمام ابزار و تکنولوژی های موجود شهدا و رشادت آنها را برای نسل حاضر و نسل های بعدی به تصویر بکشیم.

معاون رئیس جمهور توسعه و پیشرفت را وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: لازم است در آبادانی خرمشهر و آبادان و خوزستان به نحوی بکوشیم که به الگویی در پیشرفت و توسعه بدل شود و در این مهم از تمام ابتکار و خلاقیت و توان زنان کمک بگیریم.

در ادامه دبیر همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: اگر کرامت انسان ها را باور کنیم معنی جنگ نزول می یابد و جنگ ها رو به خاموشی می رود .

کریمی افزود: ما ملتی صلح طلب هستیم و در طول هشت سال دفاع مقدس تنها از کیان خود دفاع کردیم و حماسه آفریدیم .

وی با ذکر اینکه حماسه فتح خرمشهر را مردان و زنانی آفریدند که در تاریخ ماندگار شدند، گفت: ازجمله هدف های برگزاری این همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ، ارج نهادن به مقام شامخ آنان و ترویج فرهنگ قدردانی و قدرشناسی از ایثارگران و حماسه سازان است.

دبیر سومین همایش نقش آفرینی زنان در حماسه آزادسازی خرمشهر گفت : فتح خرمشهر فتح زمین نبود بلکه فتح ارزش ها ، ایمان و آرمان های شهدا بود که زنان ما نقش بسزایی در این حماسه داشتند .

کریمی گفت: این سومین همایشی است که بمنظور تجلیل و تکریم زنان حماسه آفرین ایثارگر و به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری  برگزار می شود و امید است چنین برنامه هایی تداوم داشته باشد .

این همایش با حضور برخی از عوامل و بازیگران فیلم سینمایی روز سوم و به همت معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور و موسسه بهار خرمشهر برگزار شد و در پایان از زنان و چهره های ایثارگر و حماسه آفرین آزادی خرمشهر تجلیل شد

 


نام:
ایمیل:
* نظر: