اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - 14 September 2022
عمل کرونری مجدد از طریق روش کم‌تهاجمی برای اولین بار در غرب کشور در اتاق عمل بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه توسط پروفسور «فریدون سبزی» بر روی یک فرد ۵۵ ساله با موفقیت انجام شد.
انجام جراحی قلب نادر برای اولین بار در کرمانشاهبه گزارش عصرپرس، پروفسور «فریدون سبزی» فوق تخصص جراحی قلب عصر چهارشنبه در تشریح جزئیات این عمل جراحی به خبرنگاران گفت: این جراحی از طریق فضای بین دنده‌ای قفسه سینه انجام شد و بیمار سریعتر بهبود می‌یابد.

وی اظهار داشت: این جراحی بر روی یک بیمار ۵۵ ساله که ۱۵ سال قبل تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، صورت گرفت.

این فوق تخصص قلب و عروق در ادامه گفت: مریض هایی که قبلا عمل انجام داده اند با خطرهایی همچون خون‌ریزی و پاره شدن گرفت های قبلی دست و پنجه نرم می‌کنند.  

وی اضافه کرد: پس از ۱۵ سال یکی از شریان های اصلی این بیمار بسته شده بود به همین دلیل ما با یک برش به طول هشت سانتی متر در بین دنده‌ها با روش تهاجمی انجام شد که در این روش با روش های خاصی رگ را پیدا کرده و گرافت می زنیم.

پروفسور سبزی گفت: از مزایای روش تهاجمی نسبت به بازکردن قفسه سینه بهبود سریع بیمار است که می‌تواند پس از سه روز از بیمارستان مرخص شود.

وی در پایان عنوان کرد: در روش بازکردن سینه مدت زمان ریکاوری مریض بین ۲ تا ۳ هفته به طول می انجامد و از عوارض زیادی برخوردار است.

پروفسور سبزی رکورددار جراحی موفق قلب‌باز و پیشتاز استفاده از روش‌های نوین جراحی است و تاکنون به حدود ۱۳ هزار ایرانی زندگی بخشیده است.

دکتر سبزی متولد سال ۱۳۴۳ در شهر کرمانشاه است. مقاطع ابتدایی و متوسطه خود را در همین شهر گذارند. رشته پزشکی عمومی را در تهران به پایان برد و دوره جراحی عمومی را هم در دانشگاه چمران اهواز سپری کرد.

او پس از پایان تحصیلات به کرمانشاه برگشت و به کنگاور رفت؛ پروفسور سبزی در آنجا طی یک سال بیش از هزار عمل جراحی انجام داد و یک رکورد دست نیافتنی از خود ثبت کرد.

او سپس به تهران رفت و دوره جراحی قلب را در دانشگاه علوم پزشکی ایران گذارند تا فصل جدیدی از زندگی خود و بیماران کرمانشاهی را رقم بزند. شروع بکار دکتر سبزی در بیمارستان تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) کرمانشاه مصادف بود با آغاز فعالیت مرکز تخصصی و فوق تخصصی جراحی قلب و عروق این بیمارستان.

ورود دکتر سبزی و راه اندازی این مرکز تخصصی، سرآغاز پیشرفت‌های تحسین برانگیز و اتفاقات شیرین در حوزه قلب و عروق کرمانشاه و کشور بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: