اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - 14 September 2022
استاندار کرمانشاه به بانک های منفعل در طرح نهضت ملی مسکن هشدار داد و گفت: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که تسهیلات مصوب به متقاضیان معرفی شده از سوی راه و شهرسازی پرداخت نشود و در این زمینه هیچ توجیهی از بانک های استان پذیرفته شده نیست.
هشدار استاندار كرمانشاه به بانک های منفعل در طرح نهضت ملی مسکنبه گزارش عصرپرس از استانداري كرمانشاه؛ "بهمن اميري مقدم" امروز چهارشنبه در جلسه شوراي مسكن استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهيد سليماني استانداري برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه طی چند ماه اخیر یک جهش قابل توجه در رتبه بندی صدور پروانه ساخت در طرح نهضت ملی مسکن داشته که نتیجه جلسات شورای مسکن و تلاش های دستگاه های مسئول بوده است اما نباید به این سطح قانع بود و باید کرمانشاه در بین چند استان برتر در ساخت مسکن قرار گیرد.

وی افزود: اجراي طرح هاي مسكن از جمله كارهاي مهم و با اولويت در استان است كه با جديت از سوي مديريت ارشد استان پيگيري مي شود.

وي ادامه داد: تسريع در اجراي طرح هاي مسكن موجب زودتر خانه دار شدن مردم نيازمند و فاقد مسكن مي شود و از اينرو اجراي اين طرح ها در استان بسيار مورد تاكيد است.

مقام عالي استان از دستگاه هاي اجرايي ذيربط خواست كه نهايت تلاش و اهتمام خود را براي تسريع در اجراي طرح هاي مسكن نهضت ملي در استان بكار بگيرند.

وي تاكيد كرد: دستگاه هاي ذيربط وظيفه دارند اجراي طرح هاي مسكن را سرعت دهند و اين مهم را از برنامه هاي مهم خود بدانند.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: از تمامي ظرفيت ها و امكانات در استان بايد براي تسريع در اجراي برنامه هاي مربوط به مسكن استفاده شود.

اميري مقدم اظهار داشت: بايد 120 هزار واحدي كه سهمیه استان است بدون هيچ مشكلي ساخته شود و پيش بيني تعيين زمين براي 200 هزار نفر هم انجام شود.

وي افزود: ضرورت دارد كه علاوه بر سرعت ساخت و سازها، به كيفيت سازها هم توجه شود و ساختمان ها طوري طراحي و ساخته شوند كه در ارتقاي روحيه مردم نيز تاثيرگذار باشد.

امیری مقدم همچنين با اشاره به برنامه هاي دولت براي ساماندهي بافت هاي فرسوده خواستار استفاده از اين فرصت براي ساماندهي بافت هاي فرسوده در استان به ويژه كلانشهر كرمانشاه شد.

وي با اشاره به ضرورت ارائه آموزش براي توسعه فرهنگ آپارتمان نشيني گفت: بايد با ارائه آموزش هاي مستمر فرهنگ آپارتمان نشيني را گسترش دهيم و متقاضيان ثبت نام در طرح هاي مسكن بايد موظف شوند كه يكسري شرايط و ملزومات آپارتمان نشيني را رعايت كنند.

استاندار كرمانشاه در ادامه تصريح كرد: ضرورت دارد كه در كنار توجه به ساخت و سازهاي مربوط به مسكن به توسعه ساخت و ساز در روستاها نيز توجه شود زيرا اين موضوع باعث جلوگيري از توسعه حاشيه نشيني در شهرها خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: