اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 24 May 2017
مدیرکل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو
مشاور وزیر نیرو، مدیرکل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو گفت: در حال حاضر همه مردم رسانه هستند و در کمتر از ثانیه اطلاع رسانی می کنند بنابراین باید فعالان عرصه روابط عمومی پاسخگو باشند.

پاسخگویی فقط مختص روابط عمومی نیستسرویس اقتصادی عصرپرس: ماشاالله تابع جماعت مدیرکل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو در همایش سراسری مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق کشور در اصفهان با بیان اینکه هم اکنون در دنیا مدیریت دولتی سنتی به اداره دولتی نوین تغییر کرده است، گفت: در عصر حاضر در دنیا مدیریت دولتی دیگر به شکل سنتی صورت نمی گیرد و در راستای ارائه خدمات نوین دولتی به مردم مدیریت دولتی نوین در دستور کار قرار گرفته است، پس باید تدابیری در جهت کاهش بروکراسی، توسعه دموکراسی، پاسخگویی در همه ابعاد توسط همه افراد شامل مردم، رسانه ها، گروه های مرجع، فضای مجازی اعمال شود.

به گزارش عصرپرس از پاون، وی به ویژگی های روابط عمومی مدرن پرداخت و اعلام کرد: پاسخگویی توسط همه مدیران در همه سطوح با هماهنگی مدیر روابط عمومی، توجه به همه مخاطبین، توجه به همه رسانه ها، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد؛ این درحالیست که پاسخگویی باید رویکرد با محوریت اغنایی باشد و به گونه ای که برای مخاطب تبیین شود.

تابع جماعت ادامه داد: پاسخگویی فقط مختص روابط عمومی نیست و تمام مدیران در همه سطوح باید علاوه بر مهارت های ادراکی، فنی و انسانی نیاز به کسب مهارتهای ارتباطی دارند.

مشاور وزیر نیرو روابط عمومی را مانند خون در بدن و هوا در فضا دانست و افزود: روابط عمومی جایگاه بالا یا پایین در سازمان ندارد بلکه روابط عمومی در همه سطوح سازمان جاری و ساری است اما برای اینکه فعالان عرصه روابط عمومی بسیار مؤثر واقع شوند باید مجهز به روشهای نوین در این عرصه باشند و دیگربه صورت سنتی به ادامه فعالیت ها نپردازند به طوریکه استراتژی اطلاع رسانی داشته باشند و کمپین اطلاع رسانی تشکیل دهند از آرشیو غنی فیلم و عکس برخوردار باشندو باتوجه به اینکه هم اکنون شبکه های اجتماعی در زمینه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی بسیارفعال شده اند پس می طلبد از این پتانسیل روابط عمومی ها بهره کافی را کسب نمایند. همچنین داشتن برنامه سالیانه و تدوین نقشه راه برای فعالیت های روابط عمومی از مهمترین ویژگی یک روابط عمومی پویاست.

مدیرکل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت نیرو سایت روابط عمومی وزارت نیرو را سایتی مرجع دانست و خاطرنشان کرد: روابط عمومی های شرکتهای تابعه وزارت نیرو باید با تولید خبر و ارسال آن به این سایت در صدد غنی سازی سایت وزارت نیرو باشند. همچنین باید مستند سازی سفرهای وزیر نیرو به اقصی نقاط کشور در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد و زمینه های حضور مؤثر در نمایشگاههای داخلی  و بین المللی را مهیا سازند و نیز در صدد برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: