اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - 11 September 2022
مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه گفت: با اجرای یک طرح ضربتی، آب شرب پنج روستای بخش مرکزی شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۶۲۰ نفر ظرف مدت ۱۰ روز پایدار شد.
آب شرب 5 روستای کرمانشاه پایدار شدبه گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی رشیدپور" با اشاره به کاهش آبدهی چشمه تامین کننده آب شرب مجتمع آبرسانی سراب شله از ۳۰ لیتر برثانیه در سال‌های گذشته به ۲ لیتر بر ثانیه در سال جاری، افزود: در مرداد سال جاری چشمه تامین کننده آب شرب این مجتمع خشک و از مدار بهره‌برداری خارج شد.

وی از انجام عملیات ضربتی احیای چشمه تامین کننده آب شرب مجتمع سراب شله خبر داد و گفت: پرسنل آب و فاضلاب شهرستان کرمانشاه به منظور احیای چشمه مجتمع سراب شله عملیات حفر یک میله چاه ۶ متری در مجاورت چشمه فوق و ۴۰ متر گالری را آغاز و پس از ۱۰ روز به اتمام رساندند. با اتمام عملیات فوق آبدهی این چشمه به ۶ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا کرد و مشکل اهالی پنج روستای (دوچقا، هشیلان، سراب شله، جلوگیره علیا و سفلی) با جمعیتی بالغ بر ۶۲۰ نفر مرتفع شد.

رشیدپور در ادامه به اهمیت مدیریت بهینه مصرف آب در حفظ این نعمت الهی اشاره کرد و گفت: از مشترکان گرامی خواهشمندیم با اصلاح الگوی مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب نهایت همکاری را با پرسنل آب و فاضلاب این شهرستان داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: