اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 22 May 2017
جمعی از سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در مشهد صبح امروز به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری و استانداری تجمع کرده و خواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده‎هایشان شدند.
عدم پاسخگویی بانک مرکزی دردسرساز شد
سرویس اقتصادی عصرپرس: جمعی از سپرده گذاران مؤسسه اعتباری کاسپین در مشهد که از وعده‌ و وعیدها برای حل مشکلاتشان ناامید شده‌اند، صبح امروز به نشانه اعتراض در مقابل فرمانداری و استانداری تجمع کرده وخواستار تعیین تکلیف وضعیت سپرده هایشان شدند.

به گزارش میزان، قاضی حیدری معاون دادستان مشهد در این رابطه گفت: دستگاه قضایی پیگیر تعیین تکلیف وضعیت سهامداران است اما متاسفانه بانک مرکزی همکاری با دستگاه مربوطه را ندارد و در بحث نظارت‎ها بسیار ضعیف عمل کرده است.

وی ادامه داد: این موسسات کار شبه بانکی انجام می‌دادند و عدم پاسخگویی و نظارت بانک مرکزی در این زمینه مسئله آفرین شده است.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: شش ماه پیش طرحی ارائه کردیم که حساب های تا 20 میلیون تومان به صورت گام به گام کانورت کنند که این کار در مجموعه «بدر توس» انجام شد و نتیجه بخش بود، اما به علت عدم همکاری بانک مرکزی مردم همچنان گرفتار هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولین به دغدغه‌های مردم توجه ویژه کنند و مشکلات هموطنانی که در این بحران ناخواسته گرفتار شده اند را حل کنند.

گفتنی است؛ موسسه اعتباری کاسپین در چارچوب سیاستهای بانک مرکزی به منظور ساماندهی و تبدیل تعاونیهای اعتبار به موسسات، از تجمیع تعاونیهای اعتبار فرشتگان، امید جلین گرگان، کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، الزهرا مشهد، بدرتوس و پیوند از سال 1394 شکل گرفته و مشکلات تعاونیهای مورد اشاره با سهامدارانشان به آن منتقل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: