اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - 26 August 2022
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در اختتامیه نوزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با تاکید براینکه عمری که در راستای خدمت به اهل بیت و مکتب امام حسین (ع) سپری شود ارزشمند است، گفت: همه ما باید امام حسین (ع) را الگو‌ی خود در زندگی قرار دهیم.
همه ما باید امام حسین (ع) الگو‌ی خود در زندگی قرار دهیمبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در اختتامیه نوزدهمین اجلاس پیرغلامان  که در محل مسجد عمادالدوله کرمانشاه برگزار شد، گفت: عمری که در راستای خدمت به اهل بیت و مکتب امام حسین (ع) سپری شود ارزشمند است.

آیت الله علما با بیان اینکه امام خمینی (ره) از سید الشهدا الگو گرفت و انقلاب اسلامی را به نتیجه رساند، ادامه داد: همه ما باید امام حسین (ع) الگو‌ی خود در زندگی قرار دهیم.

میزبانی کرمانشاه از بلبلان خوش نوای آستان مقدس سرور و سالار شهیدان

 استاندار کرمانشاه درادامه این مراسم، کرمانشاه را به عنوان دروازه کربلا از دیر باز قدمگاه زائران عتبات عالیات دانست و گفت: خوشحالیم که این روزها کرمانشاه میزبان بلبلان خوش نوای آستان مقدس سرور و سالار شهیدان، پیرغلامان، مداحان، خادمان و دلدادگان دستگاه امام حسین‌ علیه السلام است.

امیری مقدم با تسلیت درگذشت استاد منوچهر اسماعیلی گفت: هیچگاه صدای ماندگار این هنرمند بی بدیل و بی همتای عرصه دوبله کشور و هنرمند ارزشمند کرمانشاهی را در نقش حمزه عموی پیامبر در فیلم محمد رسول‌الله و نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع) فراموش نمی کنیم.

استاندار کرمانشاه این استان را به عنوان‌ استان وقف و انفاق دانست و گفت: از گذشته معروف بوده که ۴ دانگ از ۶ دانگ این استان وقف امام حسین علیه السلام و امور خیر است و نیت واقعان هم خدمت به زوار حسینی بوده است.

تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن در استان کرمانشاه است

امیری مقدم ادامه داد: کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی است زیرا اینجا اولین نقطه ای بود که در برابر گلوله های دشمن سینه سپر کرد و مانند کوه ایستاد. نه تنها رزمندگان بلکه مردمان کرمانشاه هم پشت جبهه ها را خالی نکردند و گواه این مقاومت، تقدیم ۱۱۰۰ شهید زن در استان کرمانشاه است که در این زمینه استان اول کشور است.

وجه مشترک اقوام و مذاهب عشق به امام حسین است

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته تنها مسیر تشرف عالمان، عارفان و بزرگان دین به عتبات عالیات مرز خسروی کرمانشاه بود و باید این مرز همیشه به روی زوار باز باشد و امروز این اتفاق مبارک پس از ۶ ماه تلاش و پیگیری افتاده است.

وی تاکید کرد: مسیر خسروی نزدیک‌ترین، بهترین و راحت ترین مسیر برای کربلاست و کرمانشاه کاملا آماده میزبانی از زائران اربعین است.

امیری مقدم همچنین با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: سفر رئیس جمهور مردمی به کرمانشاه بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان آورده برای استان داشت و در هفته دولت هم با بیش از ۳۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، بیش از ۶۵۰۰ شغل در استان ایجاد می شود.
بهمن امیری مقدم از  استان کرمانشاه با وجود تنوع قومیت‌ها به عنوان استان وحدت یاد کرد.

ایستادگی شیعه و سنی در یک سنگر در مقابل دشمنان

امام جمعه پاوه  در ادامه این مراسم، گفت: اهل تسنن و تشیع  سالهاست که در استان کرمانشاه  با کمال آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

حاج ماموستا ملاقادر قادری  با اشاره به اینکه در دوران ۸ سال دفاع مقدس شیعه و سنی در یک سنگر در مقابل دشمن ایستادگی کردند افزود: اهل سنت در دوران دفاع مقدس  شهدا فراوانی  را  تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

کرمانشاه گذرگاه کربلا 

رئیس رسانه ملی نیز از استان کرمانشاه به عنوان گذرگاه کربلا یاد کرد و گفت: مداحان استمرار دهنده نهضت امام حسین (ع) هستند و این افتخاری بزرگ است که انسان با ذکر سید الشهدا (ع) زندگی کند.

پیمان جبلی افزود: پیرغلامان و ذاکران امام حسین (ع) نسل به نسل مکتب حسینی را زنده نگه داشته و آن را به آیندگان منتقل کرده اند.

به گزارش عصرپرس،در این مراسم از  تمبر یادبود نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با عنوان کرمانشاه دروازه کربلاء و کتاب آیین ها و آداب سرزمین ایران به کوشش مرکز تحقیقات صدا  و سیما رونمایی و پرچم بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان در کرمانشاه به استان گیلان تحویل داده شد.

براساس این گزارش، اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی از اول تا سوم شهریور با شعار "کرمانشاه دروازه کربلا" در کرمانشاه برگزار و به کار خود پایان داد.






خبرنگار: وجیهه مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: