اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه خدمات ارزشمند پیرغلامان در نزد خداوند متعال محفوظ و ثبت خواهد شد، گفت: مداحان و پیرغلامان باید علاوه بر بیان وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، عاشورای امروز را نیز برای مردم و جوانان تبیین کنند.
مداحان و پیرغلامان عاشورای امروز را نیز برای مردم و جوانان تبیین کنندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، بهمن امیری مقدم در آیین افتتاحیه اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که عصر امروز(اول شهریور) در محل کاروانسرای عباسی برگزار شد،گفت: کرمانشاه از دیر باز افتخار میزبانی از زوار امام حسین (ع) را داشته است و در دوران دفاع مقدس شهدا فراوانی را برای حفظ نظام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

امیری مقدم با بیان اینکه خدمات ارزشمند پیرغلامان در نزد خداوند  متعال محفوظ و ثبت خواهد شد، گفت: زمان شناسی و دشمن شناسی از  وظایف ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت است.

استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: مداحان و پیرغلامان باید علاوه بر بیان وقایع عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، عاشورای امروز را نیز برای مردم و جوانان تبیین کنند.

باید چهره پلید "آمریکا و رژیم صهیونیستی" به عنوان شمرهای زمانه بر همگان آشکار شود

امیری مقدم، با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی شمر زمانه ما هستند و باید چهره پلید آنها بر همگان آشکار شود، گفت: شمر و حرمله امروز داعش است که با پشتوانه استکبار جهانی در حال قتل عام مسلمانان است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مداحان امام شناسی را هم باید در دستور کار قرار دهند تا مردم نسبت به حقایق آگاه شوند، چرا که تاریخ مکررا در حال تکرار است.

وی افزود: این وظیفه مداحان و شاعران حسینی است که مردم و جوانان را با عاشورای زمان خود آشنا کنند.

استاندار کرمانشاه رسالت اصلی همه را "جهاد تبیین" دانست و گفت: امروز رهبر انقلاب "جهاد تبیین" را واجب عینی عنوان کرده که بر همگان واجب است و هیچ شک و شبهه ای در آن نیست.

تمام مقدمات برای میزبانی زوار اربعین فراهم است

امیری مقدم، در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز خسروی، گفت:: تمام مقدمات در استان و نیز در مرز خسروی برای میزبانی زوار اربعین فراهم شده و امیدواریم امسال با حضور زوار حسینی، کرمانشاهیان بتوانند همانند گذشته میزبان شایسته زوار باشند.

مداحان و پیرغلامان عاشورای امروز را نیز برای مردم و جوانان تبیین کنند

استان کرمانشاه از گذشته نقش محوری در تردد زائران داشته است

محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های صدا و سیما در این مراسم با اشاره به اینکه کرمانشاه از گذشته‌های دور تاکنون به عنوان دروازه کربلا شناخته می‌شود گفت: این استان نقش محوری در تردد زائران داشته و به دلیل ظرفیت‌های فراوان محل اقامت زوار بوده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه مهد پرورش علما و بزرگان فراوانی بوده و در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم  آل الله شهدای فراوانی را تقدیم کرده است افزود: در اجلاس نوزدهم  پیرغلامانی از سراسر کشور  و همچنین میهمانانی از ۱۵ کشور  اسلامی حضور دارند.

اجلاس پیرغلامان یک اجلاس فرهنگی است

رحمتی برگزاری شعر عاشورایی و تجلیل از محمد جواد محبت، رونمایی از کتاب و برپایی محافل روضه خانگی  را از جمله برنامه‌های این اجلاسیه عنوان کرد و گفت: اجلاس پیرغلامان یک اجلاس فرهنگی است.

به گزارش عصرپرس، نوزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی یکم تا سوم شهریور با حضور ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی در استان کرمانشاه در حال برگزاری است. 





خبرنگار: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: