اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 21 May 2017
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات خوزستان خبر داد
کیهان پور گفت: 80 تا 85 درصد نیاز تجهیزات خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان از قطعات داخلی تامین می‌شود و این شرایط سبب تقویت کسب و کار صنعتگران داخلی شده است.

تامین 85درصدی تجهیزات خطوط لوله خوزستان از ساخت داخلسرویس اقتصادی عصرپرس: حمیدرضا کیهان پور مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان در نشستی خبری گفت: هم اکنون بیش از 80 درصد تجهیزات شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان از تجهیزات و کالاهای ساخت داخل تامین می شود.

به گزارش عصرپرس از شانا، وی با بیان این که زیرساخت‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات به گونه‌ای است که از تجهیزات و توانمندی‌های داخلی به‌طور مستقیم بهره مند می‌شود، گفت: در زمینه تعمیرات اساسی دستگاه‌ها از همکاران منطقه و به‌طور عمده پیمانکاران بومی و شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم و تلاش ما بر این است که بهطور کامل از قطعات داخلی استفاده شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان گفت: ما توانستیم دست صنعتگر داخلی را بگیریم و همراه خود به این مرحله برسانیم.

انتقال روزانه 450 هزار بشکه نفت خام در خوزستان

شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان یکی از 12 منطقهای به شمار می آید که در گستره وسیع استان خوزستان فعالیت میکند، این منطقه شامل 16 مرکز انتقال نفت، دو تاسیسات انتهایی در 11 مکان جغرافیایی مختلف است.

تامین خوراک پالایشگاه‌های کرمانشاه، اراک، تهران و تبریز از طریق خط لوله 30 اینچ سراسری اهواز-ری یکی از وظایف مهم این منطقه است، این خط لوله از مرکز انتقال نفت شهید چمران اهواز منشا می‌گیرد و از طریق مرکز انتقال شهید زنگنه سبزاب استان خوزستان خارج می‌شود، همچنین از طریق مناطق لرستان و مرکزی و سرانجام ری و منطقه شمالغرب، زنجان و تبریز به پالایشگاه تبریز می‌رسد.

خط لوله سراسری اهواز-ری روزانه 450 هزار بشکه نفت خام را به کمک توربو پمپ‌هایی که نزدیک مرکز انتقال نفت شهید چمران و سبزاب در فاصله 124 کیلومتری مبدا قرار گرفته است، انتقال میدهد.

کیهان پور افزود: نفت خام مخلوط تولیدی شرکت مناطق نفتخیز جنوب اهواز و نفت خام تولیدی شرکت نفت مناطق مرکزی در اطراف شهرستان دزفول با این خط لوله به پالایشگاهها انتقال داده میشود،  یک پنجم این مقدار نفت ازسوی شرکت نفت مناطق مرکزی و بقیه توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تامین می‌شود.

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان ادامه داد: در زمینه انتقال فرآوردههای نفتی نیز حدود همین مقدار با خطوط لوله مختلف، فرآورده‌های نفتی پالایشگاه آبادان و برخی مجتمعهای پتروشیمی ماهشهر به نقاط مختلف انتقال داده میشود.

وی اظهار کرد: خطوط لوله منطقه خوزستان از قطر 6 اینچ تا 30 اینچ با طول هزار و 250 کیلومتر وظیفه حمل نفت خام و فرآوردههای نفتی را دارند.

کیهان پور تاکید کرد: شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان پارسال روزانه 450 هزار بشکه نفت خام را انتقال داد که البته ظرفیت اسمی 600 هزار بشکه در روز است.

 کیهان پور از افزایش 2 ماموریت جدید در یک تا 2 سال اخیر به وظایف این شرکت خبر داد و گفت: بخشی از میعانات گازی تولیدی در میدان گازی پارس جنوبی توسط این منطقه جابجا می‌شود.

وی گفت: همه محمولههای میعانات گازی در سال‌های گذشته صادر می شد اما به تازگی بخشی از آن نیز از طریق شهرستان ماهشهر و تلمبه خانه موجود برای اختلاط با نفت خام به پالایشگاه آبادان ارسال می شود.

وی افزود: همچنین طبق برنامه‌ریزی های انجام شده در سال 95، نفتای تولیدی هم به شکل بچ و محموله از سوی این منطقه به پتروشیمی های اراک و تبریز منتقل شد.

تامین 85درصدی تجهیزات خطوط لوله خوزستان از ساخت داخل

تامین زیرساخت مخابراتی توسط 408 کیلومتر شبکه فیبر نوری

مدیر خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان افزود: افزون بر تامین خطوط ارتباطی این شرکت به وسیله 408 کیلومتر شبکه فیبر نوری شامل سامانههای مختلف مخابراتی (فایبراپتیک، رادیو دیجیتال، شبکه های لن و ون، رادیو وی اچ اف و یو اچ اف و ...) تامین خطوط ارتباطی دیگر شرکت‌های صنعت نفت از جمله شرکت ملی مناطق نفتحیز جنوب امیدیه، نفت و گاز غرب، بیمارستان‌های نفت، پالایشگاه‌ها، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر عهده مخابرات این شرکت است.

مدیر خطوط لوله و مخابرات استان خوزستان گفت: حریم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به دلیل شرح وظایفی که دارد، با بقیه بخشهای صنعت نفت متفاوت است؛ زیرا فنسی دارد به اندازه فنس ایران اسلامی و همسایگان آن مجموعه هموطنان کشور هستند.

کیهان‌پور با بیان این‌که بسیاری از بخش‌های طبیعی و غیر طبیعی در حریمهای ما قرار دارد، گفت: در حالی که در کشور توسعه منابع زیرساختی، رشد جمعیت اتفاق می‌افتد، اما خطوط لوله درهمان مسیر همیشگی قرار دارد.

وی افزود: البته شرکت خطوط لوله و مخابران در سال‌های گذشته عملیات تبدیل خطوط لوله رو زمینی به زیرزمینی در حدفاصل آبادان تا ماهشهر را به طور کامل انجام داده است.

به گفته کیهان پور، هم اکنون در منطقه خوزستان هیچ خط روزمینی وجود ندارد، اما از آنجا که مردم و همسایگان ما زندگی خود را دارند معمولا حریم خطوط را رعایت نمی کنند.

وی تصریح کرد: در قوانین ما هم به اندازه ای که درباره خطوط لوله گاز تاکید شده، برای خطوط لوله نفت تاکید نشده و ضمانت اجرای آن بسیار پایین است.

مسئولیت‌های اجتماعی در خطوط لوله و مخابرات خوزستان

کیهان پور گفت: همه تلاش شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان بر این است که محیط زیست اطراف که شامل همه آب‌های تحت الارضی و سطح الارضی، خاک، گازهایی متصاعد شده از توربو پمپ‌های را کنترل و حفاظت کند.

وی افزود: همسایگان ما می توانند از امکانات داخلی شرکت نظیر جاده هایی که برای تردد در مسیر خطوط لوله طراحی و اجرا شده اند، نیز استفاده کنند.

 

به گفته مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان، در مسیر خطوط لوله جاده‌های دسترسی را تعریف و اجرا کردیم که وظیفه اصلی آن تامین و نگهداری خطوط بوده اما در سالهای اخیر کشاورزان و بقیه هم استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: همچنین سعی داریم در مدارسی که در همسایگی ما هستند با هدف شناساندن خطوط لوله، امکاناتی را در اختیارشان قرار دهیم.

وی درباره پیگرانی در شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان گفت: این شرکت خطوط در سال‌های اخیر عملیات پیگرانی هوشمند را به طور مستمر انجام داده است.

به گفته کیهان پور، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه خوزستان در سال 95 توانست 316 کیلومتر از خطوط لوله استان خوزستان را پیگرانی هوشمند کند، که شامل پیگرانی خط لوله 10 اینچ به طول 62 کیلومتر حدفاصل سبزاب بیدرویه، خط لوله 16 اینچ 118 کیلومتر حدفاصل نظامیه تا سبزاب در شهرستان اندیمشک، خط لوله12 اینچ به طول 136 کیلومتر حدفاصل ابادان تا نظامیه در سال 95 می شود.

 وی تاکید کرد: نتایج این پیگرانی ها در دسترس قرار گرفته و عملیات تعمیری و ترمیمی خطوط لوله بر اساس همین پیگرانی‌ها در حال انجام است که در همین زمینه از خدمات شرکت‌های داخلی و خارجی بهره مند هستیم.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت خوزستان در پایان با بیان این‌که صحبت ها و پیشنهادهایی برای انتقال نفت و فرآورده های نفتی در برنامه های کاری ایران و عراق وجود دارد.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: