اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - 23 August 2022
اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی، با حضور ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی از سراسر کشور و ۱۵ کشور خارجی، به میزبانی کرمانشاه آغاز به کار کرد.
آغاز به کار اجلاس بین المللی به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی عصرپرس،مراسم افتتاحیه نوزدهمین اجلاس بین المللی "پیرغلامان و خادمان حسینی"  عصر امروز (اول شهریور) در کاروانسرای عباسی بیستون برگزار شد.

افشین امیری دبیر استانی این اجلاس تجلیل،گفت: یازده کمیته برای برپایی این اجلاس تشکیل و با همکاری تمامی مسئولین و دستگاه های استان در کوتاهترین زمان ممکن مقدمات برگزاری این اجلاس در استان فراهم شد.

امیری گفت: به همت رئیس سازمان صدا و سیما و حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان و آیت الله عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و با تلاش های استاندار، کرمانشاه امروزمیزبان برگزاری این اجلاس است.

 دبیر استانی اجلاس بین المللی "پیرغلامان و خادمان حسینی"، گفت: کرمانشاه دروازه کربلا است و از گذشته میزبان زوار امام حسین (ع) بوده و امروز هم افتخار دارد میزان آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی باشد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج نهضت  عاشورایی و نهضت امام حسین (ع)، گفت: یکی از اقشار اثرگذار در این زمینه مداحان اهل بیت(ع) هستند و قطعا تجلیل از آنها را برخود واجب میدانیم و امروز با افتخار در خدمت این بزرگواران در استان کرمانشاه هستیم

براساس این گزارش، در ادامه این اجلاس محفل شعری در تکیه معاون الملک برگزار و اختتامیه این اجلاس نیز روز پنجشنبه (سوم شهریور) در مسجد عمادالدوله کرمانشاه برگزار می شود.

تجلیل از شاعران اهل بیت(ع) و انقلاب، تجلیل از مفاخر ادبیات آیینی استان و تجلیل از خانواده مداحان مرحوم از دیگر برنامه های این اجلاس در استان است.

به گزارش عصرپرس،  برگزاری روضه های خانگی درسراسر استان و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد و تکایا و حسینیه های سطح استان از شاخص ترین برنامه های این  اجلاس است و علاوه برآن نیز از کتاب پنج جلدی "تقویم آیین ماه های قمری" رونمایی میشود.




خبرنگار: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: