اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 21 May 2017
پروژه پست 230.63 کیلوولت GIS شهید عضدی با هدف تأمین انرژی مطمئن و پایدار پست‌های فوق توزیع منطقه و مشترکین مصارف صنعتی، خانگی و عمومی شهر رشت و حومه و با سیستم کنترلی از نوع DCS با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

اولین پست 230 كیلوولت GIS استان گیلان به بهره‌برداری رسیدسرویس اقتصادی عصرپرس: عظیم بلبل‌آبادی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان در مورد یکی از پروژه‌های بسیار مهم این شرکت که در سه سال و نیم گذشته به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: در طول سه سال و نیم گذشته پروژه‌های بسیار خوبی در این استان به بهره برداری رسیده است اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها پروژه پست 230.63 کیلوولت GIS  شهید عضدی رشت بوده است.

به‌گزارش عصرپرس از پاون، وی افزود: این پروژه، با هدف تأمین انرژی مطمئن و پایدار پستهای فوق توزیع منطقه و مشترکین مصارف صنعتی، خانگی و عمومی شهر رشت و حومه و با سیستم کنترلی از نوع DCS با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال در سال 93 به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: این پروژه در منطقه پیرکلاچای شهر رشت احداث شده است و دارای 2 دستگاه ترانسفورماتور قدرت 160 مگاولت آمپر (در مجموع 320 مگاولت آمپر)، دو فیدر خط و 2 فیدر ترانسفورماتور 230 کیلوولت و 10 فیدر خروجی خط 63 کیلوولت می‌باشد.

بلبل آبادی گفت: به دلیل ارزش بسیار بالای زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در سطح استان گیلان و علی الخصوص شهررشت و حومه، استفاده از تکنولوژی GIS موجب شده که زمین مورد نیاز برای احداث پست به حدود نصف تقلیل یابد.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از این تکنولوژی از نظر کاهش آسیب‌های زیست محیطی نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل واقع شدن مسیرخط در حاشیه مسکونی شهررشت و جهت امکان تغذیه و برقراری خطوط ارتباطی هوایی 230 کیلوولت و 63 کیلوولت پست شهید عضدی رشت، معادل 8.2 کیلومدار خط 230 کیلوولت و همچنین 3 کیلو مدار خط 63 کیلوولت احداث شده است.

وی اضافه کرد: درطراحی کارهای ساختمانی این پست هماهنگی و همخوانی با محیط اطراف مد نظر قرارگرفته و ساختمان پست درسه بخش اداری و سوله 63 کیلوولت باگالری کابل مربوطه و سوله 230 کیلوولت بادیوارهای ساندویچ پانل و کف اپوکسی اجرا شده است.

پست شهید عضدی رشت دارای چهارسطح کنترلی ازطریق مرکز دیسپاچینگ منطقه ای و تابلوهای کنترل نصب شده در اتاق کنترل و سیستم DCS و بی‌کنترل‌ها بوده و همچنین مجهز به کنتورهای اندازه گیری وبازار برق به صورت جداگانه است.

  

 

نام:
ایمیل:
* نظر: