اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - 15 August 2022
سخنگوی وزارت خارجه:
سخنگوی وزارت خارجه ادعای منتشر شده در یک رسانه عربی مبنی بر قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن را بی‌اساس و صحنه‌سازی تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنها دانست.
ادعای قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن بی‌اساس استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، ناصر کنعانی روز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ادعای منتشر شده در یک رسانه عربی مبنی بر قاچاق تسلیحات از بندرعباس به بندر الحدیده یمن گفت: ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنها باید پاسخگوی جنایت‌هایی باشند که بیش از هفت سال در یمن مرتکب شده و باعث کشتار مردم بی‌گناه و نابودی زیرساخت‌های یمن شدند و بزرگترین فاجعه انسانی قرن را رقم زده اند.

وی افزود: اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران تنها در راستای منحرف کردن افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان از واقعیت‌های بحران یمن است.

کنعانی ادامه داد: اینگونه ادعاها، بی اساس و صحنه سازی  تکراری از جانب ائتلاف متجاوز و حامیان غربی آنهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن از ابتدای بحران این کشور، ماهیت سیاسی داشته و ایران همواره از روند مسالمت آمیز و نیز تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل سیاسی این جنگ خانمان سوز و تداوم آتش بس پشتیبانی کرده است.

کنعانی تاکید کرد: ادامه سیاست‌های خصمانه و تکرار سناریوهای نخ نما به‌رغم ادعای تلاش برای توقف درگیری در یمن، نتیجه جدیدی را به نفع متجاوزان رقم نخواهد زد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: